کاشت مو

بانک مو چیست و انتخاب بانک موی مناسب چه تأثیری در فرایند کاشت مو دارد؟

4.9
(14)

ناحیه‌ای از پوست بدن که موهایی بسیار قوی دارد را بانک مو می‌نامند. موهایی که در این ناحیه روییده می‌شوند، در برابر ریزش بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل این ناحیه در زمان کاشت مو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که در کاشت مو باید واحدهای فولیکولی یا گرافت‌هایی را از سایر قسمت‌های بدن برداشته و به قسمتی که نیاز دارد، پیوند زد. در این مقاله قصد داریم درباره بانک مو و اهمیت آن در روند کاشت مو صحبت کنیم.

بانک مو چیست؟

هر منطقه‌ای از پوست بدن که دارای موهایی مقاوم در برابر ریزش باشد، بانک مو نامیده می‌شود. در این ناحیه فولیکول‌های مو دارای ویژگی‌های خاصی هستند که مانع از ریزش آن‌ها می‌شود. بنابراین در زمانی که برای فرایند کاشت مو احتیاج به استخراج فولیکول یا واحدهای فولیکولار باشد، موهای این ناحیه با استفاده از دستگاه‌های مخصوص جدا شده و با احتیاط در قسمتی از سر یا ابرو که به حالت طاس درآمده است، کاشته می‌شوند.

به طور معمول برای کاشت مو از موهای پشت سر استفاده می‌شود. زیرا فولیکول‌های مو در این قسمت از سر دارای مقاومت زیادی در برابر ریزش هستند و به دلایل هورمونی ریزش مو در این نواحی کمتر اتفاق میافتد. همچنین در نواحی اطراف گوش نیز موها مقاومت بیشتری نسبت به نواحی جلویی و میانی سر دارند. بنابراین می‌توان از موهای روییده در این نواحی برای پر کردن نواحی خالی‌شده استفاده کرد. نکته جالب اینجا است که اگر برداشت مو از ناحیه پشت سر یا کنار گوش‌ها منجر به خالی شدن این نواحی شود، در مدت کوتاهی پس از جراحی این قسمت‌های خالی با موی طبیعی پر شده و در نتیجه سر و موها حالت طبیعی خود را پیدا می‌کنند.

اهمیت بانک مو در کاشت مو

یکی از مهم‌ترین اهداف در کاشت مو این است که موهای ناحیه کاشته شده نریخته و دارای رشدی طبیعی باشند. به همین دلیل در روش‌های مختلف کاشت مو برای جبران کمبود در این نواحی موهای مقاوم را از قسمت‌های مختلف بدن برمی‌دارند. به‌ عنوان‌ مثال در روش کاشت مو BHT یا کاشت موی بدن، نواحی مانند سینه یا پشت ران به‌عنوان بانک مو شناخته می‌شوند.

اما تجربه ثابت کرده که موی هیچ قسمت از بدن مانند موی پشت سر نمی‌تواند در برابر ریزش از خود نشان دهد. به‌علاوه استفاده از این موها باعث حفظ حالت طبیعی موها شده و یکنواختی آن‌ها را حفظ خواهد کرد. در مواردی که شخص مراجعه‌کننده دارای موهایی در قسمت‌های پشت سر یا کنار گوش‌ها باشد، این نواحی را بانک موی سر می‌نامند.کاربرد بانک مو در کاشت مو

 

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

اما مواردی نیز وجود دارد که تعداد موها در این ناحیه کم بوده و یا اینکه کیفیت کافی برای کاشت را ندارند. در این حالت نمی‌توان از کاشت مو برای ترمیم قسمت‌های طاس شده استفاده کرد. در این موارد به تشخیص پزشک ممکن است روش‌های دیگری برای ترمیم موها استفاده شده و یا اینکه روش‌های مختلف با هم ترکیب شوند.

بنابراین برای داشتن موهایی طبیعی لازم است بانک مویی بسیار قوی داشته باشید. همان‌طور که گفتیم این نواحی بیشتر در پشت سر یا گوش‌ها قرار دارند. اما برای کاشت ابرو ممکن است از موهای ریش یا سبیل هم استفاده شود.

روش‌های مختلف کاشت مو و ارتباط آن‌ها با بانک مو

برای کاشت مو در روش‌های مختلف ممکن است از نواحی متفاوتی برای تامین موی موردنیاز استفاده شود. همچنین روش‌هایی که برای برداشت مو از این نواحی استفاده می‌شود، متفاوت است. ازاین‌رو نام‌های متفاوتی به این روش‌ها اطلاق می‌شوند. در ادامه به بررسی روش‌های مختلفی که برای کاشت مو در ایران وجود دارد خواهیم پرداخت.

  • روش FUT

کاشت مو FUT به معنای کاشت واحد فولیکولی است. این روش یکی از موثرترین روش‌های کاشت مو است که در ایران نیز برای کاشت مو و ابرو استفاده می‌شود. اولین شرط برای استفاده از این روش در کاشت مو، داشتن مقدار کافی مو در ناحیه پشت سر است. در این روش لایه‌های پوست را به‌صورت نواری حداکثر ۲ سانتی متری در عرض و ۱۵ سانتی متر در طول برمی‌دارند. سپس آن‌ها را با دستگاه‌های مخصوص و زیر میکروسکوپ به واحدهای کوچک‌تر تقسیم کرده و در نهایت به نواحی خالی از مو پیوند می‌زنند. نواحی پیوند در این روش بخیه می‌خورند. به همین دلیل این روش بیشتر شبیه به عمل جراحی پوست است.

نحوه کاشت مو در روش FUT

این روش به دلیل داشتن شرایط مشابه جراحی، باقی ماندن زخم در لایه های پوستی و دوره نقاهت طولانی‌مدت ممکن است باعث ایجاد ناراحتی‌هایی شود. با این حال با استفاده از این روش می‌توانید نتایج بهتری را نسبت به دیگر روش‌های کاشت مو به دست آورید. به‌علاوه در این روش تعداد فولیکول‌های مو کمتر بوده و در نتیجه اگر بانک مو موهای کمتری داشته باشد، مشکلی ایجاد نمی‌شود. در کنار این‌ها نگهداری فولیکول‌های مو و زنده نگه داشتن آن‌ها در این روش ساده‌تر بوده و راحت‌تر می‌توان آن‌ها را به مناطق طاس منتقل کرد.

  • روش FIT

پس از مدتی روش کاشت موی FIT برای بهبود اثرات منفی FUT توسط متخصصان کاشت مو معرفی شد. نتیجه کاشت مو با استفاده از این روش بهتر بود اما نگهداری از فولیکول‌ها در این روش به نظر سخت می‌رسید. این روش کاشت مو که FUE هم نامیده می‌شود، راحت‌تر از FUT است. در این روش مانند روش قبلی نیازی به برداشتن لایه های پوستی نیست.

بلکه فقط فولیکول‌های مو گروه بندی شده یا به‌طور جداگانه از بانک مو منتقل می‌شوند. بانک مو در این روش ممکن است ناحیه پشت سر یا قسمت‌های دیگر باشد. اما همان‌طور که گفتیم این ناحیه به دلیل داشتن موهای مقاوم‌تر، بانک موی بهتری است.

نحوه برداشت مو در روش FIT

در روش FIT فولیکول‌های با ابزار خاصی از نواحی اهداکننده جدا می‌شوند. با این حال باید قبل از انتقال به قسمت‌های طاس باید با سوزن حفره‌هایی بسیار کوچک را در ناحیه مورد نظر به وجود آورد. این ناحیه برای کاشت فولیکول‌ها یا گرافت‌ها استفاده می‌شوند. روش FIT نیازی به جراحی نداشته و درمان در این روش به‌صورت موضعی است. بسته به قدرت بانک مو و وسعت ناحیه نیازمند، ممکن است نیاز به جلسات متعددی برای ویزیت باشد.

یکی از معایب اصلی این روش این است که ایجاد سوراخ در ناحیه کاشت ممکن است منجر به غیرطبیعی شدن خط مو شود. با این حال به دلیل اینکه این روش نیازی به جراحی و بیهوشی نداشته و زمان بهبود پس از عمل کوتاه است، در بیشتر کلینیک‌های زیبایی از این روش استفاده می‌شود.

کاشت مو در ایران

در سال‌های اخیر با پیشرفت علم پزشکی، روند کاشت مو در ایران و کلینیک‌های زیبایی نیز توانسته همگام با دنیا به رشد خود ادامه دهد. کلینیک ساعی یکی از بهترین کلینیک‌های زیبایی ایران واقع در قلب شمال شهر تهران است. در این کلینیک شما می‌توانید انواع خدمات زیبایی مانند کاشت مو، کاشت ابرو، لیزر موهای زائد و کلیه خدمات جوانسازی را انجام دهید. کادر باتجربه و متخصص این مجموعه با داشتن بیش از 12 سال سابقه کار در زمینه خدمات زیبایی، توانسته‌اند اعتماد مشتریان را جلب کنند.

کلینیک ساعی یکی از مراکز معتبر برای کاشت مو و ابرو در تهران است. با مراجعه به سایت این کلینیک و پر کردن فرم، می‌توانید مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین در این قسمت با توجه به نتیجه مشاوره قیمت تقریبی برای شما محاسبه شده و می‌توانید تخفیف ویژه کاشت مو را هم دریافت کنید.

برای کاشت ابرو در کلینیک ساعی از روش FUT استفاده می‌شود. روش FUT یکی از روش‌هایی است که برای پیوند طبیعی ابرو استفاده می‌شود. بانک مویی که برای کاشت ابرو استفاده می‌شود، باید حدود 250 تا 400 تار موی سالم و زنده برای هر ابرو داشته باشد و البته این تعداد ممکن است با توجه به شرایط ابرو تغییر کند. در کلینیک ساعی برای تامین موی موردنیاز در کاشت ابرو از بانک موی پشت سر شما استفاده می‌شود. البته بعضی از مراکز ادعا می‌کنند که می‌توانند از بالای ابرو یا مقابل گوش‌ها به‌عنوان بانک مو استفاده کنند. اما تجربه نشان می‌دهد که این ادعاها دروغی بیش نیست و تنها بانک مطمئن برای کاشت ابرو در پشت سر قرار دارد.

برای کاشت مو نیز متخصصان کلینیک ساعی پس از انجام جلسه‌های مشاوره‌ای، بهترین روش کاشت مو را برای شما انتخاب می‌کنند. در نهایت با توجه به حجم موی موجود در بانک مو و روش مورد نظر تعداد جلسات تعیین شده و هزینه آن از شما دریافت می‌شود.

شما می‌توانید در هر روزی از هفته و هر ساعتی از شبانه‌روز که نیاز به انجام خدمات مشاوره‌ای داشتید، با شماره 02188100050 تماس بگیرید. مشاوران متخصص مجموعه ساعی آماده هستند تا به همه سوالات شما در زمینه خدمات مختلف زیبایی پاسخ بگویند.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.9 / 5. تعداد رای ها 14

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا