کاشت مو

معایب، مزایا و هزینه ترمیم مو به روش HRT

4.9
(8)

میلیون ها زن و مرد در جهان وجود دارند که با اثرات ناخوشایند ریزش مو دست به گریبان هستند. اگرچه کاشت مو می تواند نتایج قابل قبولی برای این دسته از افراد به همراه داشته باشد، اما گاه روش های کاشت مو و یا جراحی های ترمیمی، به دلایل مختلف گزینه ای مناسبی برای افراد نیست. برخی ممکن است به دنبال روش های غیر تهاجمی برای رسیدن به موهای از دست رفته خود باشند و یا حتی به علت طاسی کامل مو امکان برداشت گرافت به صورت طبیعی از پوست سر آن ها امکان نداشته باشد.

در اینجاست که پیشنهاد پزشکان استفاده از درمان های ترمیمی غیر تهاجمی و ساده تر مانند روش HRT است. اما HRT چیست و چه معایبی دارد؟

لازم به ذکر به دلیل معایب و محدودیت های زیاد روش HRT و همچنین عدم تایید توسط پزشک متخصص کلینیک ساعی به هیچ وجه انجام این روش در کلینیک ساعی توصیه نمی شود و این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با این روش ترمیم مو می باشد.

ترمیم مو به روش HRT

ترمیم با استفاده از روش HRT را می توان یکی از اولین تکنیک ها جهت ترمیم مو به شمار آورد که شیوه ای جایگزین برای افرادیست که دارای بانک موی مناسبی نیستند. در حقیقت آن چه که این شیوه را متمایز از دیگر روش های کاشت می نماید، عدم استفاده از گرافت های طبیعی برداشت شده از پوست فرد در روش HRT است.

در این تکنیک، ترمیم با استفاده از فیبرهایی مصنوعی که دقیقاً مطابق با ویژگی ها و ساختار موی فرد تهیه شده است صورت می گیرد که درست مانند کلاه گیسی عمل می کند که داخل پوست قرار گرفته باشد. پس این تکنیک را نمی توان هم رده شیوه های کاشت موی طبیعی همانند روش FUT و یا کاشت مو به روش SUT محسوب نمود. توجه داشته باشید که این موهای مصنوعی قابلیت رشد نداشته و در همان ابعاد باقی خواهد ماند.

در این عمل ترمیمی ابتدا پارامترهایی مانند جنس موی فرد و رنگ آن مورد بررسی قرار گرفته و سپس بر اساس این اطلاعات، موهای مصنوعی جهت انجام عمل ترمیم تهیه شده و طی مراحل بعد به قسمت های طاس سر افزوده می شود. در حال حاضر HRT را می توان یکی از روش های ترمیمی محسوب کرد که البته  محدودیت های خاص خود را به همراه دارد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

یکی از محدودیت های این روش موقت بودن آن به دلیل عدم وجود ریشه زنده در زیر پوست سر است. عموماً چیزی در حدود 50 درصد موهای کاشته شده به این روش، پس از یک سال از بین می روند و به همین جهت فرد نیاز به دوره های ترمیمی متناوب خواهد داشت که این مستلزم صرف هزینه های بیشتری نسبت به روش های کاشت طبیعی است.

در ادامه ضمن بررسی شرایط لازم جهت انجام روش ترمیمی HRT و مراحل انجام آن، به شرح کامل معایب و مزایای این روش نیز خواهیم پرداخت.

ترمیم مو به روش HRT

مراحل انجام ترمیم مو به روش HRT

گرافت استفاده شده در روش ترمیمی HRT درست مانند نسخه مشابه ای از پوست سر عمل می کند که ساخته شده از جنس پلیمر است. این گرافت های مصنوعی که با نام گرافت ترانس درمال نیز شناخته می شود دارای ضخامتی در حدود ۰/۳۵ میلی متر بوده و متشکل از تعدادی فیبر مصنوعی با ساختاری کاملاً مشابه با تار مو می باشد. در واقع گرافت های تهیه شده در روش HRT به شکل غشایی نازک می باشد که حامل تار مو بوده و امکان نفوذ هوا در آن وجود دارد.

از آن جا که گرافت ها در این تکنیک به روش کاملاً مصنوعی تهیه می شود، لذا لازمه ترمیم با این روش تطابق تارهای مصنوعی تهیه شده با ساختار موی فرد متقاضی کاشت می باشد. این تطابق با استفاده از اسکن های دیجیتالی و بررسی موی فرد از لحاظ جنس، ضخامت مو، رنگ و حالت آن صورت می گیرد.

پس از بررسی کامل، گرافت های مصنوعی با توجه به تراکم مورد نیاز جهت کاشت آماده می شود. اولین مرحله برای شروع کاشت HRT تمیز نمودن ناحیه مورد نظر و آماده کردن آن برای چسباندن گرافت ها است. سپس گرافت های مصنوعی به ترتیب با استفاده از محلولی مخصوص به روی نواحی کم مو و یا طاس چسبانده می شود. لازم به ذکر است در این تکنیک ایجاد حالت طبیعی پس از کاشت، مستلزم دقت و مهارت بالای متخصص است. کلیه مراحل کاشت تنها در یک جلسه انجام شده و فرد بلافاصله پس از پایان مراحل کاشت می تواند به فعالیت های عادی خود ادامه دهد.

کاندید مناسب روش HRT

همانطور که گفته شد HRT را می توان روشی مناسب برای افرادی به شمار آورد که به دلایل گوناگون شرایط استفاده از روش های طبیعی کاشت مو را ندارند. به عنوان مثال افرادی که در اثر بیماری های خود ایمنی موهای خود را از دست داده اند ویا افرادی که دچار طاسی کامل بوده و دارای بانک موی مناسبی نیستند می توانند کاندیدای مناسبی برای روش ترمیمی HRT باشند.

همچنین این روش به افراد در رده سنی 25 الی 65 سال پیشنهاد شده و توصیه می شود در صورت داشتن بیماری های پوستی از انجام این عمل اجتناب نمایند. این روش نیاز به تکرار جلسات ترمیم به صورت دوره ای داشته که این مسئله باید به فرد گوشزد شود.

معایب کاشت مو به روش HRT

ضمن بررسی مزایای این روش لازم است کمی با محدودیت های عمل ترمیمی HRT نیز آشنا شوید. این معایب و محدودیت ها شامل موارد زیر می شود:

  • یکی از عوارض ترمیم به روش HRT که در برخی افراد بروز خواهد کرد خارش پوست سر می باشد. این مسئله نیاز به تحمل فرد داشته و باید تا حد ممکن از خاراندن پوست سر خود اجتناب نماید. البته روش هایی مانند مرطوب کردن سر تا حدی می تواند به کاهش این حالت کمک کند.
  • چربی بیش از حد پوست سر می تواند یکی از دلایل افزایش ریزش گرافت های مصنوعی کاشته شده در این روش باشد. علاوه بر این، وجود شوک ریزش و به تبع آن کم پشت شدن موها یکی از معایب HRT محسوب می شود.
  • در ترمیم به روش HRT امکان ظهور واکنش های آلرژیک و یا بروز عفونت و قارچ روی پوست سر در برخی افراد وجود خواهد داشت.
  • در برخی موارد خاص امکان حالت دار شدن و یا فر خورد گرافت های مصنوعی وجود دارد.
  • نتیجه حاصل از ترمیم مو با تکنیک HRT به اندازه روش های دیگر کاشت، طبیعی نخواهد بود.
  • کاشت به روش HRT نیاز به ترمیم دوره ای داشته که این نیازمند صرف هزینه های بیشتری در مقایسه با سایر روش ها است.
  • موهای مصنوعی کاشته شده در این روش رشد نخواهد کرد.
  • این روش هزینه ای بالاتری نسبت به روش های دیگر کاشت طبیعی دارد.

بررسی مزایای ترمیم مو به روش HRT

اگرچه روش HRT در مقایسه با روش های کاشت دیگر از ظاهر طبیعی کمتری برخوردار است، اما دارای مزایایی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • گرافت های مصنوعی به کار رفته در تکنیک کاشت HRT دارای دوام بالایی بوده و به مراتب به مراقبت کمتری نیاز دارد.
  • HTR روشی غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی محسوب می شود که به همین دلیل فاقد عوارض ناشی از جراحی در روش های کاشت طبیعی مانند تورم، خونریزی، دوران نقاهت و … می باشد.
  • افرادی که فاقد بانک موی مناسبی هستند می توانند به راحتی با استفاده از این روش به عنوان یک جایگزین مناسب برای شیوه های دیگر کاشت استفاده نمایند.
  • از آن جا که افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای نظیر دیابت امکان استفاده از روش های کاشت طبیعی را ندارند، لذا HRT گزینه ای مناسب برای این افراد خواهد بود.
  • یکی از مزایای کاشت با تکنیک HRT انجام این عمل در زمانی کوتاه و تنها طی یک جلسه است.
  • جهت انجام این عمل ترمیمی فرد نیاز به هیچگونه بی حسی موضعی نخواهد داشت.
  • امکان افزایش تراکم موهای کاشته شده در این روش بسیار بیشتر از روش های طبیعی است.
  • کلیه گرافت های مصنوعی به کار رفته در تکنیک HRT دارای قابلیت حالت دهی، رنگ زدن و یا شستشوی مداوم می باشد.
  • نتیجه حاصل از این عمل ترمیمی کاملاً تضمینی بوده و در صورت عدم رضایت از حالت ایجاد شده پس از کاشت، بدون هیچگونه عوارضی می توان نسبت به برداشت گرافت های مصنوعی اقدام نمود.
  • انجام این عمل ترمیم هیچگونه محدودیت فعالیتی برای فرد ایجاد نکرده و بلافاصله بعد از کاشت می تواند به فعالیت های روزانه خود بپردازد.

هزینه کاشت مو به روش HRT

یکی ازتفاوت های قابل توجه کاشت مو به روش HRT تفاوت در هزینه های این تکنیک نسبت به روش های طبیعی کاشت مو همچون  FUT، FIT ، روش ترکیبی و … است. البته هزینه های این عمل ترمیمی با در نظر گرفتن عواملی می تواند متغیر باشد. عواملی نظیر:

  • میزان تجربه و تخصص پزشک مورد نظر در انجام این روش
  • سطح ریزش موی فرد و میزان طاسی سر
  • تعداد گرافت های مورد نیاز جهت کاشت و تراکم مورد نظر
  • اندازه گرافت ها (کوتاه یا بلند بودن آن)
  • جنس موی فرد و رنگ آن جهت تطابق گرافت های مصنوعی
  • تعداد جلسات دوره ای جهت تمدید و ترمیم کاشت

 آیا HRT بهترین روش ترمیم به شمار می رود؟

آن چه که واضح است HRT عموماً به اندازه سایر روش های طبیعی کاشت مورد استقبال قرار نگرفته است. با توجه به کلیه معایب و مزایایی که در این مطلب به طور کامل به شرح آن پرداختیم، می توان گفت دلیل این امر را باید در هزینه های بالا و طبیعی نبودن نتیجه حاصل جستجو کرد. این روش که در حقیقت نه یک نوع کاشت، بلکه روشی ترمیمی محسوب می شود، می تواند به عنوان آخرین راه برای کسانی که امکان استفاده از روش های طبیعی کاشت را ندارند به شمار رود. در نهایت می توان گفت بهترین روش برای هر فرد، روشی متناسب با شرایط وی و در نظر گرفتن پارامترهایی مشخص است.

به خاطر داشته باشید مشاوران ما در کلینیک ساعی، جهت انتخاب بهترین روش همراه شما خواهند بود! جهت دریافت وقت مشاوره رایگان و تخصصی کاشت موی طبیعی با شماره های زیر در ارتباط باشید :

جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
  • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
  • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
  • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.9 / 5. تعداد رای ها 8

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا