کاشت ابرو

مهم ترین مراقبت های بعد از کاشت ابرو

4.8
(26)

ابروها در برخی افراد به طور ژنتیکی کم پشت و نازک است. در برخی افراد نیز به دلایلی از قبیل بیماری های سیستماتیک، مشکل در فعالیت غده تیروئید، تاتو و هاشور، سوختگی و برداشتن بیش از اندازه ابروها، دچار ریزش ابروها می شوند. کاشت ابرو نوعی جراحی زیبایی و یکی از بهترین روش های درمانی در این افراد است که سبب بهره مندی فرد از ابروهایی زیبا و طبیعی می شود.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

این جراحی نیز مانند دیگر جراحی ها، عوارض خاص خود را دارد. مراقبت های بعد از کاشت ابرو سبب می شوند که دوران نقاهت با کمترین عوارض طی شود و نتیجه نهایی کاشت ابرو، مطلوب تر و با کیفیت تر باشد.

تصور نکنید که با انتخاب کلینیک تخصصی مناسب کاشت ابرو و یک پزشک متبحر، قطعا به نتیجه مطلوبی خواهید رسید. توجه به مراقبت های بعد از کاشت ابرو، باعث می شود که شما در دوران نقاهت، عوارض کمتری را تجربه کنید و از نتیجه نهایی کاشت ابرو و مو رضایت بیشتری داشته باشید.

در این نوشتار بسیاری از مراقبت های بعد از کاشت ابرو را برای شما شرح خواهیم داد. توجه به نکات بیان شده به شما کمک بسیار زیادی می کند؛ لطفا تمامی توصیه هایی که بعد از کاشت ابرو توسط پزشک و تیم درمانی ارائه می شود را کاملا جدی بگیرید. هر گونه پرسشی که به ذهن شما می رسد را حتما از پزشک بپرسید. پزشک با مشاهده وضعیت  و ویژگی های فردی شما، مناسب ترین توصیه ها را برای شما خواهد داشت.

در کلینیک تخصصی زیبایی ساعی، پزشک و تیم درمانی در تمام مراحل قبل و بعد از کاشت ابرو شما را همراهی می کنند.

از مسکن ها به موقع استفاده کنید.

درد و تورم یکی از عوارض اجتناب ناپذیر کاشت ابرو و مو است. افراد شدت های مختلفی از درد را پس از کاشت ابرو تجربه می کنند. معمولا استفاده از مسکن های تجویز شده توسط پزشک باعث می شود که افراد پس از کاشت ابرو، دردی احساس نکنند. در صورتی که احساس درد شدید بود و با مصرف مسکن ها درد التیام پیدا نکرد، نیاز به مراجعه مجدد به پزشک است. نوع داروی مسکن و نحوه استفاده از آن توسط پزشک مشخص می شود.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

در صورتی که پزشک لوسیون یا پمادهای خاصی را برای تسریع روند ترمیم و بهبود زخم ها تجویر کرد، لازم است که به طور دقیق استفاده شود.

در صورتی که محل ابروها صورتی یا قرمز شده باشند، معمولا ۴ روز بعد از کاشت شما این امکان را دارید که محل ابرو را با مواد پوشاننده خاص بپوشانید. استفاده از پماد یا سرم هیدروکورتیزون ۱ درصد به منظور برطرف کردن قرمزی محل کاشت مفید است.

برای اینکه مواد در محل زخم تجمع پیدا نکنند، لازم است که قبل از هر بار استفاده از این پمادها، محل زخم شسته شود و مجددا از این مواد استفاده شود. به این ترتیب از تجمع در محل زخم پیشگیری می شود.

نمونه کاشت ابرو در کلینیک ساعی

در زمان مقرر اقدام به کشیدن بخیه ها کنید.

یکی از دلایل مراجعه مجدد به پزشک بعد از جراحی های مختلف، کشیدن بخیه است. امروزه در جراحی ها عمدتا از نخ های بخیه جذبی استفاده می شود. در شرایطی که از بخیه های جذبی استفاده شود، دیگر نیازی نیست به منظور کشیدن بخیه به پزشک مراجعه کرد. با این وجود در برخی از جراحی های زیبایی و کاشت ابرو ممکن است از نخ های غیرجذبی استفاده شود. در این صورت از افراد درخواست می شود که ۱۰ الی ۱۲ روز بعد از جراحی به کشیدن بخیه اقدام کند.

از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

از قرار گیری در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. اشعه های مضر موجود در نور خورشید به فولیکول های کاشته شده آسیب می زند. در صورتی که بنابر ضرورت مجبور به قرار گرفتن در معرض نور خورشید هستید، از کلاه لبه دار و عینک آفتابی استفاده کنید. در صورت استفاده از عینک آفتابی توصیه می شود که از مدل های با شیشه های بزرگ استفاده شود.

از خاراندن محل زخم خودداری کنید.

در صورتی که در محل کاشت ابرو احساس خارش دارید از خاراندن این محل جدا خودداری کنید. خاراندن ابروها باعث سست شدن و آسیب دیدن فولیکول های تازه کاشته شده می شود. جهت کم کردن میزان خارش می توانید از داروهای ضد حساسیت مانند آنتی هیستامین یا سیتریزین استفاده کنید.

شستشو بعد از کاشت ابرو

شستشوی محل زخم و ابرو یکی از سوالات مهم بعد از کاشت ابرو و مو است. معمولا افراد به مدت ۵ روز اجازه رفتن به حمام و شستشوی صورت خود را ندارند؛ زیرا استعمال آب برای زخم ها مضر است. در این مدت بهتر است که برای شستشوی صورت خود از دستمال مرطوب استفاده کنید.

بعد از گذشت ۵ روز، شما مجاز به رفتن به حمام هستید و شستشوی صورت با آب نیز مشکلی ندارد. نکته بسیار مهم این است که برای شستشوی خون و پوسته ها از محل ابروها، باید ابرو را بسیار آرام بمالید و از وارد آوردن هرگونه فشاری به ابروها خودداری کنید. اعمال فشار به ابروها هنگام شستشو ممکن است که موجب سست شدن ابروهای کاشته شده شود.

مواد شوینده مورد استفاده نیز باید با مشورت پزشک باشد. معمولا استفاده از شامپو و صابون بچه بهتر از صابون و شامپوی مخصوص بزرگسالان است. زیرا با توجه به حساسیت پوست و مو در بچه ها، در این مواد شوینده از مواد شیمیایی ضعیف تری استفاده شده است. معمولا بعد از ۱۰ روز مجاز به استفاده از شامپوهای معمولی می باشید؛ اما توصیه می شود که ترجیحا از شامپوهای مخصوص کاشت مو و شامپو بچه استفاده شود.

در هنگام دوش گرفتن باید مراقب باشید که آب با فشار به محل کاشت ابرو برخورد نکند. با دستان خود از برخورد آب به محل کاشت ابرو، پیشگیری کنید.

کاشت ابرو بعد از یکسال

فعالیت های فیزیکی سنگین ممنوع

در صورتی که شما اهل ورزش و فعالیت های فیزیکی سنگین هستید، باید توجه داشته باشید که بعد از کاشت ابرو، برای مدتی از انجام ورزش و فعالیت های فیزیکی سنگین خودداری کنید.

با وجود اینکه مدت کوتاهی بعد از کاشت ابرو قادر به ادامه فعالیت های روزمره و عادی خود می باشید؛ اما باید دقت داشت که انجام فعالیت های ورزشی سنگین باعث فشار آوردن به محل بانک مو و ابروهای تازه کاشته شده شده و سبب پارگی مویرگ ها و کند شدن روند بهبود زخم می شود. از طرف دیگر، با ورزش و فعالیت های سنگین، تعریق بدن بیشتر می شود. تعریق ممکن است باعث عفونت محل زخم شود.

استخر و شنا بعد از کاشت ابرو

معمولا توصیه می شود که حداقل به مدت ۲ هفته از استخر و شنا خودداری کنید. علاوه بر این، قرار گیری در محیط های مرطوب مانند سونا و تخت سولاریوم، تنها زمانی مجاز است که زخم ها به طور کامل بهبود یافته باشند. هرگونه فعالیتی که سبب تعریق شود ممکن است روند بهبود زخم ها را کندتر کند و سبب عفونت شود.

پوسته های بعد از کاشت ابرو

۳ الی ۷ روز بعد از کاشت ابرو، اثرات پوسته های ریز در ابروها مشاهده می شود. در صورتی که ۷ روز از کاشت ابرو گذشته است، شما مجاز به لمس محل زخم هستید. با ماساژ و سایش بسیار ملایم، پوسته های جمع شده روی ابروها را جمع کنید.

در صورتی که زخم شما دچار خونریزی شد، بهتر است که دست نگه دارید و مجددا بعد از ۲ روز، پوسته ها را با ماساژ ملایم جمع کنید.

درمان تورم بعد از کاشت ابرو

تزریق مواد بی حسی در محل ابرو ممکن است باعث ایجاد ورم در ناحیه چشم ها شود، معمولا تورم بعد از ۲۴ ساعت بهبود پیدا می کند. در شرایطی که تورم ناحیه چشم بعد از ۲۴ ساعت هنوز باقی بود، حتما به پزشک خود اطلاع داده تا راهکارهای مورد نیاز به منظور کاهش تورم داده شود.

برخی افراد برای کاهش تورم و التهاب پس از کاشت ابرو، اقدام به استفاده از کمپرس یخ می کنند. کمپرس یخ ممکن است موجب آسیب به فولیکول های تازه کاشته شده شود و در نتیجه عدم رضایت شما را از نتیجه کاشت ابرو به دنبال داشته باشد. بنابراین توصیه می شود که از کمپرس یخ برای کاهش تورم و التهاب استفاده نکنید.

البته در صورتی که تورم در چشم نیز اتفاق افتاده باشد، استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم چشم، مجاز است.

زمان رنگ کردن ابروها

رنگ و مواد شیمیایی ممکن است به فولیکول های کاشته شده آسیب وارد کنند. بنابراین لازم است که از استفاده از رنگ و سایر مواد شیمیایی روی ابروها برای مدتی خودداری شود. بهتر است که در این رابطه با پزشک جراح مشورت کنید. بعد از عمل یا در جلسات معاینه بعد از آن، از پزشک بپرسید که چه زمانی، مجاز به استفاده از رنگ هستید. معمولا توصیه می شود که پس از ۶ ماه بعد از کاشت ابرو، از رنگ و مواد شیمیایی استفاده شود.

رنگ کردن ابروها

دلیل ممنوعیت مصرف دخانیات

یکی از توصیه های مهم در رابطه با مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو و ابرو این است که ۱۰ روز الی ۲ هفته قبل و بعد از کاشت ابرو از استعمال دخانیات پرهیز شود.

استعمال دخانیات سبب کندی روند بهبود زخم ها می شود. دخانیات با توجه به وجود نیکوتین سبب انقباض عروق خونی و کاهش جریان خون می شود. از طرف دیگر مونوکسیدکربن موجود در دود حاصل از استعمال دخانیات سبب کاهش ظرفیت حمل اکسیژن توسط خون می شود. در صورت کاهش خون رسانی به زخم ها، روند بهبود زخم ها کندتر می شود و ممکن است زخم ها دچار عفونت شود.

نگران ریزش ابروها بعد از کاشت نباشید

ریزش مو و ابرو بعد از کاشت، یک فرآیند طبیعی است. چرخه مو شامل سه مرحله می شود. مرحله آناژن یا مرحله رشد، مرحله تلوژن یا مرحله استراحت و مرحله کاتاژن یا مرحله ریزش. در شرایطی که موهای ابرو در مرحله کاتاژن باشند، ابروها دچار ریزش می شوند؛ اما این فرآیند، یک اتفاق طبیعی است. بعد از گذشت این مرحله، موها مجددا وارد فاز آناژن یا رشد می شوند.

معمولا ابروهای کاشته شده، ۲ الی ۳ هفته بعد از کاشت، شروع به ریزش می کنند. موهای کاشته شده در مدت ۱ الی ۳ ماه، شروع به رشد مجدد خواهند کرد. موهای جدید ابرو در ابتدا نازک و ظریف هستند؛ اما پس از ۵ الی ۶ ماه، ضخیم و قوی می شوند. در این زمان، شاهد رشد ۲ الی ۳ اینچی ابروهای خود خواهید بود. به طور کلی نتایج نهایی کاشت ابرو یکسال بعد از کاشت ابرو قابل مشاهده است و شما از داشتن ابروهایی ضخیم و مطلوب لذت خواهید برد.

ابروهای خود را به طور مرتب کوتاه کنید.

بعد از اینکه موهای ابرو از مرحله کاتاژن یا مرحله ریزش عبور کردند، وارد مرحله آناژن یا رشد می شوند. طول مدت آناژن در موهای ابرو ۴ ماه و در موهای سر ۳ الی ۷ سال است. به عبارت دیگر موهای سر نسبت به ابرو رشد بیشتری دارند. رشد موهای کاشته شده ممکن است به ۳ الی ۴ سانتی متر نیز برسد؛ البته مدتی بعد از کاشت، الگوی رشد موهای تازه کاشته شده، مطابق الگوی ابروی طبیعی فرد می شود.

رشد بیشتر ابروهای جدید نسبت به ابروهای طبیعی، ظاهری ناخوشایند به آن ها می دهد. بنابراین لازم است که موهای جدید به طور مرتب کوتاه شوند. زمانی که رشد موهای جدید مطابق رشد موهای طبیعی ابرو شد، دیگر نیازی به اصلاح و کوتاه کردن مداوم ابروها نیست.

  • جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
    • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
    • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
    • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.8 / 5. تعداد رای ها 26

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم رضایی
مریم رضایی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید چند وقت بعد جراحی پلک میتونم کاشت ابرو انجام بدم؟

دکمه بازگشت به بالا