کاشت مو

راهکارهای ساده برای درمان فوری ورم بعد از کاشت مو

4.6
(53)

از دست دادن حجم زیادی از موها، باعث کاهش اعتماد به نفس افراد می شود و روی روابط فرد تاثیر منفی می گذارد. از این رو، بسیاری از افرادی که با ریزش مو دست و پنجه نرم می کنند، به دنبال درمانی قطعی و دائمی هستند تا بتوانند زیبایی را به موهایشان بازگردانند.

کاشت موی طبیعی، تنها راه حل قطعی رهایی از ریزش موهاست و شامل انتقال فولیکول ها از پشت سر به قسمت های کم تراکم در جلوی سر است. جراحی کاشت مو با روش های مختلفی انجام می شود و اغلب بدون خطر است. اما بروز برخی عوارض جانبی اجتناب ناپذیر است.

به دنبال هر نوع عمل جراحی، ممکن است برخی افراد عوارض جانبی را تجربه کنند. کاشت مو نیز نوعی جراحی است که با وجود اثربخشی بالا، ممکن است برای برخی افراد عارضه به دنبال داشته باشد. ورم بعد از کاشت مو، یکی از عوارض شایع اما طبیعی بعد از پیوند مو است که برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد. با وجود اینکه در اغلب مواقع این تورم بعد از چند روز فروکش می کند، اما ممکن است برای برخی افراد نگران کننده باشد. از این رو، در این بخش از مقالات کلینیک ساعی به چگونگی درمان تورم بعد از کاشت مو می پردازیم.

ورم بعد از کاشت مو چیست ؟

تورم عموما به دلیل تجمع مایعات در بدن و یا در نتیجه ایجاد التهاب رخ می دهد. بروز ورم بعد از کاشت مو کاملا طبیعی است و در واکنش به هر نوع جراحت یا آسیب رخ می دهد. برش ها و شکاف هایی که در حین جراحی کاشت مو ایجاد می شوند می توانند باعث ایجاد التهاب و تورم شوند.

یکی از دلایل بروز تورم بعد از پیوند مو، تجمع سرم و داروهای بیهوشی در زیر پوست است. دارهایی که در حین جراحی به پوست سر تزریق می شوند، بعد از جراحی حرکت کرده و باعث ایجاد ورم در نواحی مختلف سر می شوند.

آیا تورم بعد از کاشت مو طبیعی است؟

تورم، واکنش طبیعی بدن در برابر تغییرات ناشی از جراحی است. بنابراین در صورت بروز تورم نگران نباشید، زیرا این عارضه نشانه ای از روند ترمیم موهاست. از آنجایی که در حین جراحی پیوند مو، جراحت هایی روی پوست سر ایجاد می شود، بدن در واکنش به این برش ها و جابجا شدن فولیکول ها به شکل عوارض کاشت مو پاسخ می دهد. ورم بعد از کاشت مو نیز یکی از عوارضی است که بدن در واکنش به تغییرات از خود نشان می دهد. بنابراین می توان گفت؛ تورم نشانه ای از آغاز فرایند بهبودی است و اصلا نگران کننده نیست.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

برخی افراد با مشاهده این عارضه دچار اضطراب می شوند. در حالی که بطور معمول بعد از گذشت 1 تا 2 هفته بعد از جراحی تورم به خودی خود برطرف می شود. بنابراین با مشاهده عوارض بعد از جراحی، آرام باشید و از استرس دوری کنید تا بدن بتواند براحتی دوره بهبودی را طی کند.

ورم بعد از کاشت مو

نکاتی برای به حداقل رساندن تورم بعد از کاشت مو

کلینیک ساعی برای رفع نگرانی شما عزیزان، دستورالعمل هایی برای درمان تورم به شما ارائه می دهد تا بتوانید با دنبال کرن آن ها ورم بعد از کاشت مو را به حداقل برسانید. مهم ترین توصیه های ما برای پیشگیری و درمان تورم به شرح زیر است :

  • برای درمان تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.

قرار دادن کمپرس سرد روی نواحی متورم، از طریق کاهش جریان خون به درمان تورم کمک می کند. سعی کنید کمپرس سرد را مستقیما روی پیوندها قرار ندهید، زیرا ممکن است به فولیکول ها آسیب بزنید. در عوض آن را روی نواحی اطراف پیوندها قرار دهید تا به مرور شاهد فروکش کردن تورم باشید.

  • بعد از جراحی ورزش کردن را متوقف کنید.

یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از کاشت مو، اجتناب از ورزش و فعالیت های سنگین است. هر نوع فعالیتی که باعث افزایش تعریق در نواحی پوست سر شود، باید بعد از عمل کنار گذاشته شود. زیرا تعریق در نواحی کاشت مو باعث نفوذ پذیری پوست در برابر میکروب ها و آلودگی ها می شود و زمینه بروز عفونت را فراهم می کند. برای پیشگیری از بروز تورم و سایر عوارض جانبی، از انجام فعالیت های سنگین بعد از جراحی اجتناب کنید.

  • هنگام خواب سر را در زاویه 45 درجه قرار دهید.

برای درمان تورم باید سر در زاویه بالاتری نسبت به بدن قرار داشته باشد. از این رو بعد از جراحی هنگام خواب و استراحت سر را در زاویه 45 درجه قرار دهید. برای تنظیم زاویه سر می توانید از 2 بالشت زیر سر استفاده کنید. این کار به درمان تورم کمک زیادی می کند. همچنین بعد از جراحی باید سعی کنید تا چند روز سر را به طرف پایین خم نکنید . زیرا خم کردن سر باعث حرکت مایعات زیر پوست شده و تورم را افزایش می دهد.

در روزهای اول بعد از کاشت مو، روی پیشانی نخوابید. بخصوص در روزهای ابتدایی بعد از عمل، باید اطمینان حاصل کنید که فشاری روی نواحی کاشت مو وارد نشود. از این رو لازم است برای مراقبت از گرافت ها به پشت بخوابید.

  • مصرف آب فراوان و مایعات را فراموش نکنید.

یکی از مهم ترین توصیه ها برای درمان ورم بعد از کاشت مو، مصرف آب و مایعات است. آب و سایر مایعات کمک می کنند مایعاتی که در حین عمل زیر پوست جمع شده اند، براحتی دفع شوند. پس برای درمان هرچه بهتر تورم، مصرف مایعات را افزایش دهید.

  • نواحی متورم را به آرامی ماساژ دهید.

ماساژ دادن نواحی متورم سر، از طریق کمک به کاهش جریان خون، می تواند به کاهش تورم کمک کند. اما این کار را با ملایمت و به آرامی انجام دهید. توصیه می کنیم ماساژ را در نواحی پیشانی انجام داده و از ماساژ دادن نواحی پیوند مو و اطراف آن پرهیز کنید، زیرا وارد کردن هرگونه فشار به گرافت ها می تواند منجر به آسیب دیدن فولیکول ها شود.

  • داروهای بعد از کاشت مو را طبق دستورالعمل مصرف کنید.

بعد از کاشت مو برای مراقبت از گرافت ها داروها به دقت مصرف شوند. در برخی موارد پزشک ممکن است داروهای ضد التهاب و داروهای استروئیدی برای درمان تورم تجویز کند. لذا توصیه های پزشک را جدی گرفته و داروها را طبق دستورالعمل مصرف کنید.

  • جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
    • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
    • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
    • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.6 / 5. تعداد رای ها 53

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
فاطمه
9 ماه قبل

سلام
مطالب خیلی مفبد بود و سوالات من را پاسخ داد ممنون

نهال
نهال
1 ماه قبل

خیلی مفید بود سپاس

دکمه بازگشت به بالا