کاشت مو

گرافت مو چیست ؟

چرا دانستن تفاوت گرافت مو و فولیکول مهم است؟

4.8
(4)

بیشتر افراد، فارغ از جنسیتشان، پیش از رسیدن به سنین میان‌سالی دچار ریزش مو و کم‌پشتی می‌شوند. این موضوع در آقایان رایج‌تر است. تاجایی‌که حدود 85 درصد از مردان پیش از رسیدن به 50 سالگی شاهد ریزش موهای خود هستند. این در حالی است که تنها 40 درصد از خانم‌ها قبل از رسیدن به 40 سالگی دچار کم‌پشتی موها می‌شوند.

بااین‌حال بعضی از افراد با این مشکل کنار آمده و تلاشی برای حل آن نمی‌کنند. درحالی‌که برای بیشتر افراد تأثیرات منفی این موضوع بر روی روابط، شغل یا اعتماد به نفس آن‌ها قابل‌چشم‌پوشی نیست. به همین دلیل این افراد به دنبال گزینه‌هایی برای درمان، جایگزینی و یا ترمیم موهای خود می‌روند. اما باید به خاطر داشته باشید که تنها در صورت داشتن اطلاعات کافی درباره این اصطلاحات تخصصی می‌توانید برای درمان درست و موثر خود اقدام کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند که علت تفاوت قیمت کلینیک‌های مختلف را بهتر درک کرده و تصمیم درست‌تری بگیرید.

گرافت مو چیست؟

گرافت یا پیوند در پزشکی برای توصیف قطعه‌ای از بافت زنده که از بدن خارج می‌شود، استفاده می‌گردد. این گرافت‌ها پس از خروج از جای اصلی خود، در قسمت دیگری از بدن برای ترمیم قرار می‌گیرند. گرافت در بخش‌های مختلف پزشکی مانند ترمیم پوست پس از سوختگی، ترمیم پستان پس از بهبودی سرطان و یا ترمیم قسمت‌های آسیب‌دیده در اثر تصادف یا ضربه استفاده می‌شوند. به عبارت بهتر استفاده از گرافت‌ها در زیبایی فرد نقش بسیار موثری دارند.

نمونه گرافت موی دوتایی

گرافت مو هم همانند سایر پیوندها شامل برداشتن فولیکول‌های موی سالم و پیوند آن‌ها به منطقه دیگری که فولیکول‌های آن زنده نیستند، اطلاق می‌شود. گرافت مو را می‌توان از هر قسمت بدن گرفت. اما به‌طورمعمول از موهای موجود در ناحیه پشت پوست سر گرفته می‌شوند. زیرا موهای این قسمت نسبت به سایر موها پایداری بیشتری دارند.

اندازه و شکل پیوند بستگی به فناوری، ابزارها و رویکردهای جراحی دارد. برداشتن مو از یک قسمت سالم که توانایی رشد مو را دارد و پیوند آن به قسمتی که این توانایی را از دست داده است، هدف اصلی گرافت مو است. استخراج مو در ناحیه اهداکننده به دو شکل انجام می‌شود. برداشت نواری یا کاشت مو به روش FUT و برداشت در واحدهای جداگانه یا کاشت مو به روش FIT می‌نامند.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

در روش FUT واحدهای فولیکولار به‌صورت نواری برداشته شده و تا زمان پیوند حفظ می شود. به طور معمول در یک واحد فولیکولی، دو تا پنج واحد مو قرار دارد. پزشک برش‌هایی را در پوست سر با ابعاد موردنظر برای پیوند ایجاد می‌کند. سپس گرافت‌ها یکی‌یکی در محل پیوند قرار می‌گیرند. نحوه قرارگیری و کاشت گرافت‌ها باید به‌صورتی باشد که الگوی موهای اطراف را حفظ کرده و طولی متناسب با آن‌ها داشته باشد. در روش FIT نیازی به برداشت نواری در قسمت دهنده نیست. بلکه در این روش واحدهای فولیکولی به‌صورت جداگانه از پوست سر استخراج شده و در زمان مناسب به پوست سر پیوند زده می‌شوند.

چگونه می‌توان یک گرافت را زنده نگه داشت؟

نکته مهم در پیوند و کاشت مو این است که گرافت مو را از زمان برداشت تا زمان پیوند زنده و سالم نگه داشت. اما متاسفانه گرافت مو بسیار آسیب‌پذیر بوده و در صورت نگهداری نامناسب خیلی زود از بین خواهد رفت. به‌عنوان‌مثال تجربه نشان داده که گرافت مو تا 16 دقیقه در یک محیط خشک زنده میمانند. بنابراین برای افزایش این زمان لازم است که آن‌ها را در یک محلول مایع مانند آب‌نمک نگهداری کرد.

همچنین سرد نگه داشتن واحدهای فولیکولی می‌تواند از وارد شدن آسیب به آن‌ها جلوگیری کند. عامل موثر دیگر در طول عمر گرافت مو، اکسیژن است. زمانی که واحدهای فولیکولی از ناحیه اهداکننده جدا می‌شوند، اکسیژن آن‌ها از دست خواهد رفت. اگر فرایند اکسیژن‌رسانی به این واحدها به‌سرعت انجام نشود، دیگر نمی‌توان از این گرافت‌ها انتظار عملکرد صحیح داشت.

گرافت مو چیست ؟

گرافت مو و فولیکول مو چه تفاوتی دارند؟

از دیدگاه تخصصی گرافت مو در واقع پیوند یک فولیکول یا واحد فولیکولی به پوست سر با استفاده از جراحی است. یک تار موی منفرد را فولیکول میگویند. هر واحد فولیکولی نیز از یک تا 4 فولیکول را در خود جای داده است. بنابراین هر واحد فولیکولی از تعدادی فولیکول و هر گرافت مو از تعدادی واحد فولیکولی تشکیل شده است. پس زمانی که صحبت از 100 گرافت مو می‌شود، این مجموعه حداقل شامل 100 واحد فولیکولی است. بنابراین به طور طبیعی این مجموعه می‌تواند 100 تا 400 فولیکول یا تار مو را به شما اضافه کند.

بگذارید با نگاهی دقیق‌تر به اجزای مو، شما را با تفاوت این دو مفهوم بیشتر آشنا کنیم. مو یک ساختار نسبتا ساده است که از پروتئینی به نام کراتین ساخته‌شده و از ساختار دیگری به نام فولیکول جوانه می‌زند. در داخل فولیکول، سلول‌های مو به‌سرعت تقسیم می‌شوند. این موضوع باعث ایجاد ساقه مو و درنتیجه رشد و گسترش آن به سمت بالا می‌شود.

بنابراین فولیکول مو درواقع محلی است که مو از آنجا می‌آید و در زیر پوست قرار گرفته است. از هر فولیکول مو تنها یک مو رشد نمی‌کند. بلکه یک فولیکول می‌تواند زمینه رشد یک تا 4 تار مو را به وجود آورد که به آن‌ها واحد فولیکولار گفته می‌شود. گرافت مو نیز درواقع فرایند برداشت این واحدهای فولیکولار از قسمت سالم و پیوند آن‌ها به قسمت‌های آسیب‌دیده یا خالی‌شده است.

گرافت مو در تعداد های مختلف تار مو

چرا دانستن تفاوت گرافت مو و فولیکول مهم است؟

علت اهمیت دانستن تفاوت میان فولیکول مو و گرافت مو، این است که این موضوع می‌تواند شما را از افتادن در دام کلاه‌برداران نجات خواهد داد. در بعضی از مراکز کاشت مو از این بازی با کلمات برای دریافت هزینه بیشتر از شما استفاده می‌شود. مثلا درحالی‌که پزشک تنها 1500 گرافت مو از شما برداشت کرده است، هزینه‌ای معادل 6000 گرافت را از شما خواهد گرفت. به عبارت بهتر در این مورد شما هزینه واحدهای فولیکولی و نه گرافت مو را خواهید پرداخت.

البته واضح است که برداشتن یک واحد فولیکولار با 4 فولیکول بسیار دشوارتر از واحد فولیکولار با یک تار مو است. اما یک پزشک باتجربه و متعهد با تشخیص درست واحدهای فولیکولار مناسب، شما را از پرداخت هزینه‌های اضافی و بیهوده دور نگه خواهد داشت. بنابراین با داشتن شناخت نسبی از این اصطلاحات تخصصی می‌توانید در هنگام مراجعه به کلینیک‌های زیبایی سوالات درست‌تری بپرسید و از واقعی بودن هزینه آن‌ها مطمئن شوید.

کلینیک ساعی، متعهد و متخصص در انجام انواع خدمات پوست و مو

حال اگر برایتان این پرسش پسش آمده که برای کاشت مو با یک قیمت مناسب در ایران باید به کجا مراجعه کنید، پیشنهاد ما به شما کلینیک ساعی است. کلینیک ساعی از یک تیم باتجربه تشکیل شده است که با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا انواع خدمات زیبایی پوست و مو مانند لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، کاشت مو و کلیه خدمات زیبایی و جوانسازی را انجام می‌دهند. مشاوران این مرکز در هفت روز هفته و بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. تنها کافی است با شماره های زیر در تماس باشید :

کلینیک ساعی با داشتن 12 سال سابقه درخشان درزمینه خدمات زیبایی، یکی از مورداعتمادترین مراکز زیبایی در ایران است. به‌علاوه شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اینستاگرام کلینیک ساعی نمونه کارهای مختلف این مرکز را مشاهده کنید. اگر برای کاشت مو به این مرکز مراجعه کنید، قطعا از خط رویش کاملا طبیعی و تراکمی که در یک جلسه در موهای شما ایجاد شده است متعجب خواهید شد. این موضوع نیز مرهون کادر باتجربه و استفاده درست از تجارب کاری است.

نمونه گرافت مو آماده شده در کلینیک ساعی

هزینه کاشت مو در این مرکز بستگی به میزان نیاز شما به فولیکول برای پوشش نواحی مختلف دارد. به طور میانگین در سه‌ماهه نخست سال 99 نرخ خدمات کاشت مو برای افراد مختلف در کلینیک ساعی بین ۵ تا ۷ میلیون تومان برآورد شده است. با این‌حال عوامل مختلفی در تعیین این هزینه نقش موثر دارند. به‌عنوان‌مثال اینکه شما چه تعداد تار موی قابل پیوند داشته باشید و در مقابل به چه تعداد تار مو نیاز داشته باشید، با هزینه تمام‌شده نسبت مستقیم دارد.

در دنیای امروز و با پیشرفت فناوری دیگر بازگرداندن موها به حالت طبیعی کار دشواری نیست. تنها کافی است به یک کلینیک متخصص و متعهد درزمینه اجرای این خدمات مراجعه کنید تا با استفاده از موهای خود شما، حالت طبیعی را به موها و چهره شما بازگردانند. اما پیش از اینکه برای مراجعه به این کلینیک‌ها اقدامی بکنید، لازم است درباره بعضی از اصطلاحات و تفاوت آن‌ها اطلاع داشته باشید.

این موضوع به شما کمک می‌کند که در هنگام پرداخت هزینه و محاسبه قیمت در دام کلاه‌برداران نیفتاده و بتوانید بهترین خدمات را با بهترین قیمت برای خود انتخاب کنید. در این مقاله به معرفی و تعریف گرافت مو پرداختیم. همچنین در ادامه تفاوت آن را با فولیکول مو موردبررسی قرار دادیم. درنهایت یکی از بهترین مراکز زیبایی در ایران با ارائه مناسب‌ترین قیمت‌ها یعنی کلینیک ساعی را معرفی کردیم. با استفاده از خدمات کلینیک ساعی شما می‌توانید تمامی ابهامات خود را از طریق خط تلفن شبانه‌روزی این مرکز برطرف کنید. همچنین این امکان از طریق چت واتس اپ نیز برای شما فراهم‌شده است.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.8 / 5. تعداد رای ها 4

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا