تزریق ژل و چربی

تزریق چربی به صورت خوب یا بد ؟

4.7
(15)

تزریق چربی به منظور فرم‌دهی، تنها یکی از چند عمل مخصوص فرم‌دهی یا مادلینگ چهره – Face Modeling، به شمار می‌آید و در صورت تشخیص پزشک نسبت به استفاده از دیگر عمل‌های زیبایی در نواحی موردنظر، بهتر است که به توصیه پزشک عمل شود و روش توصیه شده توسط پزشک در آن ناحیه مورد استفاده قرار بگیرد.

سازگاری بالای چربی با سلول‌های بنیادین بدن از جمله مواردی محسوب می‌شود که میل به تزریق چربی را در مقایسه با دیگر فیلرهای تزریقی در فرم‌دهی مادلینگ چهره – Face Modeling هم‌چون زاویه‌سازی با تزریق ژل، زاویه‌سازی با تزریق بیوفیلر، لیفت صورت با نخ – Face Lifting و زاویه‌سازی با جراحی را بالاتر می‌برد.

نکته: دلیل سازگاری بالای تزریق چربی با صورت و بدن مشتری، به دلیل برداشت چربی از بدن مشتری و به اصطلاح هم‌جنس بودن ماده تزریقی با سلول‌های بنیادین بدن مشتری است.

مراحل برداشت، فراوری و تزریق چربی

فرایند تهیه چربی قابل تزریق از مرحله فرآوری تا تزریق چربی در بدن شامل سه مرحله است که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

عمل تزریق چربی به‌طور معمول در سه مرحله‌ی برداشت، آماده‌سازی و تزریق چربی صورت می‌گیرد. مرحله‌ی اول که برداشت چربی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ با استفاده از بی‌حسی موضعی (لیدوکائین) و سوزن مخصوص برداشت چربی، با مهارت و تکنیک پزشک صورت می‌گیرد و معمولا با برداشت مقدار بیشتری از بافت چربی نسبت به مقدار موردنیاز برای تزریق، پایان می‌پذیرد.

سپس در مرحله‌ آماده‌سازی به‌منظور جلوگیری از آسیب‌رسیدن به بافت چربی برداشته شده از اعضای بدن، لیدوکائین و خون موجود در بافت چربی از چربی برداشته شده، تفکیک و جداسازی می‌شود. بافت چربیِ باقی‌مانده پس از انجام فرایند تزریق چربی، سردسازی و فریز می‌شود و به‌مدت شش ماه برای استفاده در ترمیم تزریق قبلی یا انجام تزریق جدید، قابل نگهداری است.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

تزریق چربی، هم‌چون زاویه‌سازی و فرم‌دهی با تزریق ژل، با دقت و مهارت زیادی صورت می‌گیرد. هرچه دقت و مهارت تکنسین یا پزشکی که به انجام این فرآیند می‌پردازد بیشتر باشد، ماندگاری اثر تزریق چربی بیشتر خواهد بود و نتایج حاصل در محل تزریق از ظرافت بیشتری برخوردار خواهد بود. انجام تزریق هم مثل برداشت چربی با بی‌حسی موضعی و تزریق لیدوکائین همراه خواهد بود.

منبع تامین چربی و مکانیزم تزریق چربی

چربی موردنیاز در تزریق چربی برای این عمل از بخش‌هایی در بدن که دارای چربی اضافه هستند، برداشته می‌شود. این نواحی شامل بخش‌هایی از ران و باسن است و برای افزایش حجم، پرکردن یا جوانسازیِ قسمت‌هایی از پوست که دچار کمبود چربی یا پیری شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرم‌دهی و افزایش حجم بیشتر در نواحی گونه‌ها و لب صورت می‌گیرد. در عین‌حال تزریق چربی در نواحی از بدن هم‌چون پشت دست، سینه، باسن و ران باعث بازگشت چربیِ از دست رفته‌ی پوست و از بین بردن آثار حاصل از پیری پوست در این نواحی می‌شود.

علاوه بر رفع آثار پیری پوست، استفاده از چربی به عنوان پروتز و فیلر حجم‌دهنده، در کلیه نواحی نام‌برده امکان‌پذیر خواهد بود. افزایش حجم در نواحی لب، گونه، سینه، ران و باسن از رایج‌ترین کاربرد‌های تزریق چربی برای افزایش حجم هستند.

تزریق چربی

نواحی قابل تزریق در تزریق چربی

از تزریق چربی برای موارد متفاوتی در زمینه فرم‌دهی و افزایش حجم اعضای بدن استفاده می‌شود؛ از جمله این تزریق‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • افزایش حجم در ناحیه گونه و لب
  • فرم‌دهی صورت در نواحی موردنیاز با توجه به نیاز مشتری
  • پروتز کردن نواحی مختلف بدن از جمله صورت با تزریق چربی
  • جوانسازی، پر کردن خطوط چین و چروک و رفع خطوط اخم و خنده در ناحیه بینی و لب

مزایای فرم‌دهی صورت با تزریق چربی

  • عدم نیاز به جراحی
  • سازگاری تزریق چربی با بافت پوست بدن
  • جوانسازی پوست در نواحی تزریق چربی
  • عاری از هرگونه عفونت یا حساسیت
  • در دسترس بودن منبع چربی به مقدار موردنیاز و بیشتر از آن
  • ماندگاری مناسب و در بعضی مواقع طولانی مدت تزریق چربی
  • قابلیت ترمیم و تزریق مجدد برای فرم‌دهی ناحیه‌ تزریق
  • شباهت قوام و بافت چربی تزریق شده به سلول‌های بنیادین بدن
  • قابلیت فریز‌کردن و استفاده مجدد از چربی فریز شده در ترمیم ناحیه تزریق

اقدامات و مراقبت های بعد از تزریق چربی

حداقل تا 24 ساعت الی 1 هفته پس از عمل یه رعایت موارد زیر پرداخته شود:

  • عدم استفاده از لوازم آرایشی
  • پرهیز از جویدن غذای سفت
  • پرهیز از دمر خوابیدن
  • عدم استفاده از استخر، سونا و جکوزی
  • پرهیز از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین
  • پرهیز از بالابردن دمای بدن
  • پرهیز از سفر با هواپیما
  • حذف فعالیت‌های سنگین از روتین زندگی

می‌توان با اطمینان کامل گفت که حداکثر پس از 7 روز، شما قادر به انجام کلیه‌ی فعالیت‌ها و وظایف موجود در روتین زندگی خود خواهید بود و پس از این بازه‌ی زمانی هیچ‌گونه عوارض جانبی‌ یا شرایط مخاطره‌آمیزی برای شما عزیزان به وجود نخواهد آمد.

تزریق چربی در ناحیه صورت

عوارض جانبی تزریق چربی

  • امکان بروز احتمالی درد بسیار خفیف در ناحیه تزریق چربی
  • ایجاد کبودی احتمالی خفیف در نقطه تزریق چربی
  • بروز سوزش یا حساسیت بسیار خفیف در نقطه تزریق چربی
  • بروز عفونت در صورت عدم رعایت اقدامات و مراقبت‌های بهداشتی پس از تزریق چربی توسط شما عزیزان

تعداد جلسات، زمان جلسات، فواصل بین جلسات و هزینه تزریق چربی

تعداد جلسات تزریق چربی: ابتدا لازم به ذکر است که تعداد جلسات مورد‌نیاز برای تزریق چربی، به این بستگی دارد که شما عزیزان تا پیش از این اقدامی نسبت به برداشت چربی از بدن خود داشته‌اید یا خیر. در صورتی‌که این‌کار را انجام نداده باشید ابتدا پس از گذراندن جلسه معاینه و دریافت مشورت از پزشک، یک جلسه مراجعه به کلیک را به جهت برداشت چربی از بدن خود خواهید داشت. پس از فراوری و آماده‌سازی چربی برداشت شده از بدن شما عزیزان، در جلسه بعدی با حاضر شدن در کلینیک، چربی فراوری شده به بدن شما عزیزان تزریق خواهد شد.

نمونه قبل و بعد از تزریق چربی به صورت

زمان موردنیاز جلسات تزریق چربی: طبق برنامه‌‌ای که از طرف کلینیک به مشتری گزارش می‌شود؛ بین سی الی چهل دقیقه زمان برای انجام کامل پروسه تزریق چربی موردنیاز است اما در نهایت صراحت و صداقت کامل، کل پروسه تزریق، فارغ از آماده‌سازی و فراوری چربی تزریقی، بیش از یک ربع الی بیست دقیقه طول نخواهد کشید.

فواصل بین جلسات تزریق چربی: در صورت رفع نیاز شما عزیزان در یک جلسه تزریق، تنها هر چندماه (به‌طور میانگین بین شش الی هشت ماه) یک‌بار، تنها به یک جلسه ترمیمی با هدف ترمیم چربی تزریق شده به ناحیه تزریقی نیاز خواهد بود.

هزینه تزریق چربی: هزینه موردنیاز برای تزریق چربی تنها به نواحی و تعداد تزریق‌های موردنیاز شما عزیزان بستگی دارد. به این شکل که پس از شرکت در جلسه معاینه و مشورت با پزشک، ابتدا نواحی موردنظر شما برای تزریق به منظور فرم‌دهی مشخص می‌‌شود و کلینیک هزینه نهایی را به شما عزیزان اعلام می‌کند.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون عمل‌های زیبایی صورت هم‌چون انواع روش‌های زاویه سازی صورت، تزریق ژل، بوتاکس صورت و بوتاکس زیر بغل، لطفا از طریق هر یک از پل‌های ارتباطی با پشتیبانی ما در ارتباط باشید یا همین حالا با ما تماس بگیرید!

آگاهیِ شما، رمز موفقیت ماست!

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.7 / 5. تعداد رای ها 15

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا