کاشت مو

کاشت مو با دستگاه Neo Graft چگونه است ؟

5
(9)

دستگاه کاشت موی NEO GRAFT اولین سیستم اتوماتیک در کاشت مو بر پایه FUE است. با استفاده از این سیستم، برداشت فولیکول ها، آماده سازی سایت کاشت مو و کاشت فولیکول ها راحت تر از روش های قدیمی انجام می شود. جایگزینی این فن آوری پیشرفته سبب شده است که کاشت مو با روش FUE با کیفیت بهتری ارائه شود. بسیاری از معایب ناشی از برداشت و کاشت دستی فولیکول ها در این روش برطرف شده است. با استفاده از این تکنولوژی، کاشت مو به روش FUE سریع تر، موثرتر و ایمن تر انجام می شود.

اساس کار دستگاه کاشت موی NEO GRAFT

دستگاه کاشت موی NEO GRAFT یک ربات اتوماتیک است. علاوه بر ربات کاشت مو، در این سیستم یک صندلی ارگونومیک استفاده می شود و یک رابط کامپیوتری نیز برای برقراری ارتباط بین پزشک و ربات مورد استفاده قرار می گیرد.

این ربات دارای یک بازو است که چندین دوربین روی بازو قرار گرفته اند. دوربین های تعبیه شده روی بازو، به منظور تحلیل دقیق و شناسایی محل برداشت و کاشت فولیکول ها استفاده می شوند. معمولا تحلیل و بررسی واحدهای فولیکولی توسط الگوریتمی خاص انجام می شود و سپس فولیکول ها به صورت تصادفی برداشت می شوند.

به منظور برداشت فولیکول ها نیز از دو سوزن روی بازو استفاده می شود. یکی از دو سوزن روی بازو با ایجاد شیار وارد عمق اپیدرم می شود و سوزن دیگر، فولیکول را به منظور پیوند خارج می کند.

در این دستگاه موتور پیستونی، امکان کنترل فشار دقیق برای استخراج و کاشت فولیکول ها را فراهم می کند. همچنین با توجه به تکنولوژی به کار رفته در آن، گشتاور اعمال شده بر پانچ به گونه ای است که پانچ با چرخش مداوم و به صورت بسیار ملایم وارد اپیدرم می شود. مکش و چرخش مداوم پانچ، سبب ایجاد پیوندهایی با بالاترین کیفیت می شود. با توجه به ورود بسیار ملایم و قابلیت چرخش دائمی پانچ در این دستگاه، آسیب های احتمالی به پوست و فولیکول ها به کمترین مقدار می رسد.

با توجه به این توضیحات مشخص می شود که مراحل کاشت موی سر به روش NEO GRAFT توسط ربات انجام می شود. پزشک با استفاده از تنظیمات دستگاه روی کار نظارت دارد. به بیان بهتر، دستگاه کاشت موی NEO GRAFT طبق تنظیماتی که روی آن صورت می گیرد، مراحل برداشت و کاشت مو را انجام می دهد. نقش انسان در این دستگاه، انجام تنظیمات و دادن برنامه ها است.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

این دستگاه کمتر از ۵ فوت مربع فضا اشغال می کند و با پدال  و چرخ ها در مجموع ۳۶ کیلوگرم وزن دارد.

کاشت مو با دستگاه نئوگرافت

تنظیمات لازم توسط پزشک به دستگاه داده می شود و دستگاه بر اساس برنامه و تنظیماتی که توسط پزشک داده شده است، عملیات کاشت مو را انجام می دهد. در صورتی که پزشک تنطیمات را به خوبی انجام دهد، کاشت مو نیز با کیفیت خواهد بود. پارامترهایی که توسط پزشک روی دستگاه کاشت موی NEO GRAFT انجام می شود، عبارتند از:

  • زاویه برداشت گرافت: یکی از پارامترهای مهم در کاشت مو، زاویه برداشت گرافت است که بر کیفیت نهایی کاشت مو نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. دستگاه کاشت موی NEO GRAFT برداشت گرافت را با همان زاویه ای انجام می دهد که پزشک تعیین کند؛
  • سرعت سوزن: از دیگر پارامترهای تنظیمی توسط پزشک در دستگاه کاشت موی NEO GRAFT، سرعت سوزن است. سرعت سوزن نیز از پارامترهای بسیار مهم در کاشت مو است؛
  • عمق نفوذ سوزن: عمق نفوذ سوزن نیز توسط پزشک برای دستگاه مشخص می شود. کم یا زیاد بودن عمق نفوذ سوزن سبب ایجاد مشکلاتی برای بیمار می شود.

NEW GRAFT برای چه افرادی مناسب است؟

به طور کلی تمام افرادی که تمایل به کاشت مو داشته باشند، امکان استفاده از روش NEO GRAFT را دارند. جراحی های کاشت مو برای افرادی که دچار آلوپسی آندروژنی یا ریزش مو با الگوی مردانه یا زنانه شده اند، بهترین روش درمان است.

شرایط مناسب برای یک کاندیدای کاشت مو به شرح زیر است:

  • کاندیدای کاشت مو باید سن بالاتر از ۲۵ سال داشته باشد؛
  • افرادی که تارهای مویی ضخیم دارند، کاندیدای مناسب تری برای کاشت مو هستند؛
  • کاشت مو در افرادی که رنگ موی آن ها نزدیک به رنگ پوست است، نتایج بهتری خواهد داشت؛
  • کاشت مو برای افرادی مناسب است که ریزش مو در آن ها ناشی از استرس و عوارض داروهای دیگر نباشد. زیرا ریزش مو در اثر بیماری های جانبی و داروها، قابل برگشت است؛
  • در افرادی که در امتداد خط مو دچار ریزش مو شده اند نیز کاشت مو روش درمانی موثری است؛
  • شرایطی از قبیل فشار خون بالا، دیابت یا مشکل انعقاد خون، مانعی در استفاده از روش های مختلف کاشت مو هستند. قبل از کاشت مو نیاز است که این مشکلات رفع شوند و سپس نسبت به کاشت مو اقدام شود.

علاوه بر شرایط فردی که در بالا عنوان شد، انتخاب بهترین روش کاشت مو و مهارت پزشک جراح در نتیجه کاشت مو تاثیر گذار هستند. علاوه بر این بسیار مهم است که بیمار با آگاهی نسبت به مزایا و معایب کاشت مو، انتظار واقع بینانه ای از کاشت مو داشته باشد. در چنین شرایطی او بعد از کاشت مو، احساس رضایت بیشتری خواهد داشت.

مزایای دستگاه کاشت موی NEO GRAFT

به طور کلی در روش های جدیدتر کاشت مو سعی شده است که نقایص و معایب روش های قبلی برطرف شود. روش NEO GRAFT نیز یکی از مدرن ترین روش های کاشت مو است که مزایای بسیار زیادی دارد. برخی از مزایای کاشت مو با دستگاه NEO GRAFT در ادامه بررسی می شود.

  • سرعت بالاتر نسبت به روش FIT : در دیگر روش های کاشت مو بر پایه کاشت مو به روش FIT، دخالت دست انسان بسیار بیشتر از این روش است. در این روش کاشت مو توسط بازوی رباتیک انجام می شود که باعث افزایش سرعت کار می شود. قطعا ویژگی های فردی از جمله وسعت منطقه طاسی، یکی از فاکتورهای مهم در تعیین زمان کاشت مو است.
  • کمترین عوارض و میزان تهاجم : استفاده از دستگاه کاشت موی NEO GRAFT، یکی از بهترین روش ها به منظور کاشت مو است؛ زیرا با کمترین تهاجم و عوارض کاشت مو انجام می شود. کاشت مو به صورت اتوماتیک انجام می شود، خطای انسانی در بسیاری از مراحل کاشت مو حذف می شود و کاشت مو با کمترین آسیب رسانی به رگ ها و عروق خونی انجام می شود. به دلیل ورود بسیار ملایم پانچ با قابلیت چرخش دائمی در این دستگاه، آسیب های احتمالی به پوست و فولیکول ها به کمترین مقدار می رسد. بنابراین اسکارها در محل برداشت و کاشت نیز بسیار کم و نامحسوس می شوند.
  • آسیب کمتر به فولیکول ها : در این روش، دست در کاشت و برداشت فولیکول ها نقش ندارد و تمام مراحل توسط بازوی رباتیک انجام می شود، کمترین آسیب و ضربه به فولیکول ها وارد می شود. بدین ترتیب ماندگاری و بقا فولیکول های مو بیشتر می شود. در این روش دستگاه با ایجاد مکش فولیکول ها را برداشت می کند. سپس همزمان با ایجاد برش در محل کاشت، فولیکول های برداشت شده را درون آن قرار می دهد. قطر پانچی که برای ایجاد شیار استفاده می شود، کمتر از ۱ میلی متر است.
  • تراکم بالای موها : با استفاده از دوربین های تعبیه شده روی بازوی دستگاه کاشت موی NEO GRAFT، امکان تهیه تصاویر ظریف و دقیق از منطقه کاشت و برداشت فراهم شده است. از طرفی استفاده از سیستم رباتیک و اتوماتیک سبب شده است که برداشت و کاشت فولیکول ها با کمترین آسیب انجام شود. تمامی این دلایل باعث شده اند که موها تراکم بالایی داشته باشند.
  • ظاهر طبیعی موها : دقت و ظرافت کاشت مو با دستگاه کاشت موی NEO GRAFT سبب ایجاد ظاهری طبیعی در موها پس از کاشت می شود. موهای کاشته شده با این روش، هیچ گونه ناهماهنگی با موهای ناحیه کاشت ندارند.

البته این نکته را فراموش نکنیم که بخش زیادی از کیفیت کاشت مو به روش کاشت مو و تجهیزات مورد استفاده بستگی دارد؛ اما مهارت پزشک در این زمینه نیز اهمیت زیادی دارد.

مهارت پزشک در تمام روش های کاشت مو، بسیار مهم است. استفاده از فن آوری های جدید از قبیل NEO GRAFT و ARTAS نیز نیاز به دانش و تجربه پزشک دارد. پزشک باید تجربه کار با دستگاه های جدید را داشته باشد.

معایب دستگاه کاشت موی NEO GRAFT

هر روش جدید کاشت مو با وجود مزایای زیاد، ممکن است دارای معایبی باشد. به نظر شما استفاده از دستگاه کاشت موی NEO GRAFT با توجه به مدرن بودن و فن آوری پیشرفته آن چه معایبی دارد؟ برخی از معایب استفاده از دستگاه کاشت موی NEO GRAFT به شرح زیر است:

  • هزینه بالای این روش : یکی از معایب اصلی استفاده از دستگاه کاشت موی NEO GRAFT، قیمت بالای دستگاه است. با توجه به قیمت بالای دستگاه، هزینه کاشت مو با این روش نیز بیشتر از روش های دیگر مانند کاشت مو به روش SUT خواهد بود؛
  • اسکارهای بسیار ریز : درکاشت مو به روش FUE و NEO GRAFT نسبت به روش FUT جای زخم و سایر عوارض بسیار کمتر است؛ اما با این حال در صورتی که موها بسیار کوتاه باشند یا به طور کلی تراشیده شوند، ممکن است اسکارهای بسیار ریز در محل برداشت فولیکول ها قابل مشاهده باشند؛
  • خط رویش مو : در صورتی که موها در زاویه مناسبی نسبت به خط موی فرد کاشته نشوند، خط رویش مو ظاهری غیرطبیعی پیدا می کند. قابل ذکر است که در هریک از روش های کاشت مو، اگر فولیکول ها به درستی و با زاویه مناسب جاگذاری نشوند، خط رویش مو غیر طبیعی خواهد بود. همان طور که بیان شد، برخی فاکتورها از قبیل عمق نفوذ سوزن، سرعت نفوذ سوزن و زاویه برداشت گرافت ها از فاکتورهایی هستند که توسط پزشک تعیین می شوند و دستگاه طبق برنامه تعیین شده توسط پزشک عملیات برداشت و کاشت فولیکول ها را انجام می دهد.

هزینه کاشت مو به روش Neo Graft

هزینه کاشت مو با استفاده از این دستگاه همانند سایر دستگاه های کاشت مو، متاثر از عوامل متفاوتی است که به شرح زیر است:

  • روش کاشت مو : با توجه به اینکه هزینه دستگاه NEO GRAFT بالا است و این دستگاه یکی از مدرن ترین دستگاه های کاشت مو است، کاشت مو با استفاده از این روش نسبت به روش های قدیمی مبتنی بر FUE کمی بیشتر است؛
  • تعداد گرافت های کاشته شده : هر چقدر وسعت منطقه طاسی بیشتر باشد و تعداد فولیکول های بیشتری کاشته شود، زمان مورد نیاز برای کاشت مو و هزینه آن نیز بیشتر می شود؛
  • تجربه و مهارت جراح : بسیاری از روش های کاشت مو به دلیل پیچیدگی، جدید بودن یا لزوم استفاده از تجهیزات و امکانات خاص، تنها در برخی کلینیک های خاص برای درمان بیماران استفاده می شوند. این موضوع سبب افزایش هزینه کاشت با این روش ها می شود؛

در ایالات منفجره آمریکا، هزینه کاشت مو با استفاده از دستگاه NEO GRAFT بین ۵ الی ۹ دلار برای هر پیوند مو تعیین شده است. به عبارت دیگر برای پیوند ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ فولیکول، هزینه ای معادل ۵۰۰۰ الی ۱۸۰۰۰ دلار است.

در بررسی هزینه کاشت مو لازم است به این نکته اشاره شود که هزینه کاشت مو، هزینه ای است که بابت بازگرداندن احساس رضایت درونی و اعتماد به نفس پرداخت می شود. از طرف دیگر استفاده از روش های بهتر کاشت مو باعث می شود که نیازی به درمان های تکمیلی و کاشت موهای بعدی نباشد. با استفاده از بهترین و مناسب ترین روش ضمن اینکه فرد از موهایی طبیعی و با تراکم بالا لذت می برد، نیازی به هزینه بیشتر برای درمان ریزش مو ندارد.

سوالات متداول

 در این قسمت به برخی از سوالات متداول در رابطه با کاشت مو با استفاده از دستگاه کاشت موی NEO GRAFT پاسخ داده می شود.

  • کاشت مو با دستگاه NEO GRAFT چه تفاوتی با روش FUE دارد؟

به طور کلی FUE و NEO GRAFT از یک رویه پیروی می کنند، با این تفاوت که در FUE جراح به طور دستی فولیکول های مو را استخراج می کند. در روش NEO GRAFT که یک روش رباتیک است، استخراج فولیکول ها با استفاده از ساکشن انجام می شود و توسط ابزاری تخصصی که بر عمق کاشت کنترل دارد، در عمق مناسب قرار داده می شود.  کاشت مو به روش NEO GRAFT یک روش نیمه خودکار از FUE است.

  • دوران نقاهت کاشت مو با دستگاه NEW GRAFT چه مدت است؟

با توجه به اینکه این روش کاشت نسبت به FUT و روش های قدیمی تر FUE کمتر تهاجمی است، دوران نقاهت آن کوتاه تر است. بسیاری از افراد پس از چند روز به فعالیت های عادی و روزانه خود بر می گردند. نهایتا پس از ۲ هفته روال زندگی کاملا عادی می شود.

  • کاشت مو با استفاده از این دستگاه چه مقدار زمان نیاز دارد؟

مدت زمان مورد نیاز برای کاشت مو در یک روش خاص، به ویژگی های فردی از جمله وسعت منطقه طاسی و وضعیت بانک مو، بستگی دارد. به طور کلی کاشت مو با استفاده از این روش، بین ۲ الی ۸ ساعت در افراد مختلف زمان می برد. در زمان مراجعه شما به کلینیک کاشت مو، در جلسه معاینه، پس از اینکه بررسی های لازم انجام شد، بسیاری از فاکتورها از قبیل تعداد فولیکول های لازم برای کاشت مو و مدت زمان آن مشخص می شوند.

  • نتایج نهایی کاشت مو با این روش چه زمانی مشخص می شود؟

رشد موها از ۶ الی ۱۲ هفته بعد از کاشت، قابل توجه خواهد بود و بعد از آن با سرعت تقریبا ثابت رشد می کنند. نتیجه نهایی کاشت مو بعد از ۸ الی ۱۲ ماه مشخص می شود و فرد از داشتن موهایی طبیعی لذت می برد.

  • آیا کاشت مو با استفاده از NEW GRAFT بهترین روش برای شما است؟

استفاده از اصطلاح بهترین روش کاشت مو، برای یک روش کاشت مو، مناسب به نظر نمی رسد. با وجود اینکه یک روش کاشت موی جدید مزایای بسیار زیادی دارد و بسیاری از نقایص روش های قدیمی تر در آن برطرف شده است؛ اما ممکن است برای شما روش دیگری مناسب تر باشد. بهتر است که انتخاب روش مناسب کاشت مو را به عهده پزشک بگذارید. پزشک بر اساس تجربه  و دانش خود و با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای فرد متقاضی، بهترین روش را برای او انتخاب می کند.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 9

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا