کاشت مو

هزینه، مزایا و مراحل کاشت مو به روش Super FUE

4.8
(14)

کاشت مو به روش Super FUE یکی از جدیدترین روش های کاشت مو است که بسیاری از معایب موجود در روش های قبلی کاشت مو در آن برطرف شده است.

کاشت مو به روش SUPER FUE

اساس کار در کاشت مو به روش Super FUE نیز مانند روش FUE است. برخلاف روش FUT که ابتدا نوار باریکی از پوست سر جدا می شود و سپس فولیکول های روی آن جدا و در محل بی مو کاشته می شوند، در روش FUE و Super FUE فولیکول ها به صورت تکی استخراج می شوند.

تفاوت اصلی روش FUE و Super FUE در این است که در روش Super FUE تمامی مراحل توسط دستگاه های هوشمند انجام می شود. استفاده از دستگاه های هوشمند علاوه بر اینکه سبب افزایش کیفیت موها می شود، عوارض ناشی از کاشت مو را به کمترین مقدار ممکن می رساند. حالت طبیعی موها، تراکم حداکثری، خط رویش موی طبیعی و خواب طبیعی موها که با کاشت مو به این روش حاصل می شود، سبب ظاهری بسیار طبیعی موها شده است. به طور کلی کاشت مو به روش Super FUE توسط دستگاه انجام می شود.

کاندیدای مناسب کاشت مو به روش Super FUE

به طور کلی انتخاب روش کاشت مو بر اساس نیازهای بیمار صورت می گیرد. با توجه به شرایط بیماران از روش های گوناگون برای کاشت مو در آن ها استفاده می شود. جدیدترین روش  لزوما به معنای بهترین روش نیست.

کاشت مو به روش Super FUE در تمامی افرادی که کاندیدای انجام این روش کاشت هستند، امکان پذیر است؛ اما استفاده از این روش در افراد زیر توصیه می شود:

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

  • افرادی که به دلیل سوختگی دچار ریزش مو شده اند؛
  • افرادی که دچار طاسی ژنتیکی هستند؛
  • افرادی که پوست سر آن ها به دلایل ژنتیکی، انجام ورزش های سنگین یا کاشت موهای قبلی سفت شده است و در این صورت امکان استفاده از روش های کاشت موی قبلی مانند FUT در آن ها امکان پذیر نیست.

مراحل کاشت مو به روش Super FUE

کاشت مو به روش Super FUE شامل ۶ مرحله اصلی می شود. این ۶ مرحله عبارتند از:

  1. اسکن و آنالیز سر و طراحی لیزری خط رویش مو؛
  2. ضد عفونی کردن پوست سر؛
  3. بی حسی پوست سر؛
  4. استخراج فولیکول ها؛
  5. ذخیره فولیکول های استخراج شده؛
  6. کاشت واحدهای فولیکولی.

در ادامه شما با هرکدام از این مراحل آشنا می شوید.

اسکن و آنالیز سر و طراحی لیزری خط رویش مو

این مرحله در کاشت مو به روش Super FUE ، بسیار مهم است.

در این مرحله ابتدا پوست سر با استفاده از دستگاه های بسیار پیشرفته 3D Scanner اسکن و آنالیز می شود. اطلاعات ارزشمندی از اسکن پوست سر و آنالیز آن به دست می آید. کاشت مو بر اساس اطلاعات حاصل از این مرحله انجام می شود.

اطلاعات و نتایج حاصل از آنالیز پوست سر در این مرحله عبارتند از:

  1. طراحی کامپیوتری خط رویش مو با استفاده از دستگاه Laser Hair Line؛
  2. اندازه گیری وسعت منطقه کاشت و تخمین تعداد فولیکول های مورد نیاز برای ایجاد تراکم حداکثری در این منطقه؛
  3. ترسیم الگوی کاشت با مشخص نمودن تعداد گرافت های مورد نیاز؛
  4. آنالیز منطقه برداشت مو. از آنالیز کامپیوتری منطقه برداشت اطلاعات با ارزشی به دست می آید که به شرح زیر است:

طراحی حرفه ای خط رویش مو در کلینیک ساعی

  • بررسی پوست سر از نظر رطوبت، چربی و کشسانی و تعیین بهترین منطقه برداشت با توجه به این ویژگی ها؛
  • تعیین تعداد فولیکول های قابل برداشت؛
  • تعیین تعداد گرافت ها با ریشه چندتایی و با ضخامت مناسب به منظور کاشت مو؛
  • ارزیابی عمق ریشه های مو به منظور برداشت صحیح گرافت ها به گونه ای که کمترین آسیب به ریشه آن ها وارد شود. بدیهی است که آسیب به گرافت ها یا ریشه آن ها، سبب جلوگیری از رشد آن ها پس از کاشت می شود. این موضوع سبب کاهش تراکم مو می شود. در نسل های جدید دستگاه های Super FUE ، قدرت ارزیابی دستگاه های اسکن و آنالیزر ۱۰ برابر بیشتر از نسل های قبلی این دستگاه ها است؛
  • بررسی موهای سیاه و سفید سر به منظور برنامه ریزی برای برداشت حداکثری موهای سیاه؛
  • بررسی خون رسانی زیر پوستی به منظور پیشگیری از نکروز پوستی؛
  • معاینه کامل پوستی به منظور شناسایی و درمان بیماری های پوستی احتمالی.

آنالیز و طراحی خط رویش مو

تمامی اطلاعات حاصل شده در این مرحله، در سایت مرکزی Super FUE به منظور آنالیز نهایی و تعیین روش کاشت مو، بارگذاری می شوند.

ضد عفونی کردن پوست سر

از دیگر اقداماتی که در کاشت مو به روش Super FUE انجام می شود، جداسازی سلول های بنیادی از خون بیمار به منظور نگهداری بافت او است. به این ترتیب که پس از مراحل اولیه، چند سی سی خون از بیمار گرفته می شود. خون گرفته شده در داخل دستگاه Super FUE نگهداری و پس از نیم ساعت، سلول های بنیادی خون جدا می شوند. سلول های بنیادی جداسازی شده به منظور نگهداری بافت بیمار استفاده می شوند.

پس از اسکن و آنالیز پوست سر و جمع آوری اطلاعات اولیه، پوست سر با استفاده از دستگاه DBD Plasma ضدعفونی می شود. عملیات ضدعفونی کردن پوست به منظور از بین بردن میکروب ها و آلودگی ها روی سر انجام می شود. علاوه بر این خون رسانی به پوست سر بهتر و سرعت بهبودی جای زخم بیشتر می شود.

بی حسی پوست سر

بی حسی پوست سر برای از بین بردن حس درد در بیمار انجام می شود. پس از بی حسی پوست سر، بیمار هنگام برداشت و کاشت فولیکول ها درد را احساس نمی کند.

تزریق بی حسی برای کاشت مو
مرحله تزریق بی حسی با روش مدرن در کلینیک ساعی تهران

در کاشت مو به روش Super FUE بی حسی با استفاده از دستگاه Needle Less Super FUE انجام می شود. یکی از مزیت های این دستگاه بی حسی، بدون سوزن بودن آن است. در سایر روش های کاشت مو، بی حسی با استفاده از تزریق توسط سرنگ انجام می شود. نفوذ سوزن به بخش های عمیق پوست سر، علاوه بر اینکه درد زیادی را به بیمار تحمیل می کند، باعث آسیب دیدگی ریشه های مو نیز می شود.

استخراج فولیکول ها

دستگاه Super FUE مجهز به سنسور هوشمند است. بر اساس آنالیزهای انجام شده در مرحله قبل، دستگاه شروع به شناسایی گرافت ها با حداکثر قابلیت از نظر ضخامت ریشه و چندتایی بودن آن ها می کند.

برداشت مو در روش SUPER FUE

برداشت فولیکول با استفاده از دستگاه انجام می شود. قابلیت تنظیم سرعت متغیر چرخش کانولا، قابلیت تنظیم زاویه، کمترین مقدار خونریزی، کمترین مقدار آسیب به فولیکول ها، افزایش ۵ الی ۷ برابری سرعت و دقت برداشت، از جمله قابلیت هایی هستند که در نسل جدید این دستگاه ایجاد شده اند. با توجه به آنالیزهای انجام شده و مشخص شدن عمق ریشه موها و نیز هوشمندی دستگاه، احتمال برداشت گرافت های چند ریشه ای، ۴ الی ۵ برابر  بیشتر می شود.

با توجه به هوشمند بودن دستگاه Super FUE، طی برداشت هیچگونه آسیبی به ریشه های مو وارد نمی شود. بافت پوست نیز در زمانی کوتاه ترمیم می شود، بدون اینکه اثری از جای زخم و اسکار در آن باقی بماند.

ذخیره فولیکول های استخراج شده

از دیگر ویژگی های شاخص کاشت مو به روش Super FUE ذخیره فولیکول های برداشت شده، بلافاصله بعد از برداشت است. فولیکول های برداشت شده در مدت زمان پس از برداشت و قبل از کاشت باید در شرایط و دمای مناسب نگهداری شوند. در این روش به منظور حفظ فولیکول ها از دستگاه نگهدارنده استفاده می شود.

دستگاه نگهدارنده یک محوطه بسته، کاملا استریل و حاوی ماده ای به اسم HGP است. این ماده با توجه به فرمولاسیونی که دارد نیازهای بیولوژیک فولیکول ها در خارج از بدن را تامین می کند و باعث عدم ایجاد شوک به فولیکول ها پس از برداشت می شود. به این ترتیب با استفاده از این دستگاه نگهدارنده، طول عمر فولیکول ها و مقاومت آن ها افزایش می یابد.

ذخیره فولیکول های استخراج شده

در روش های سنتی، فولیکول های برداشت شده در داخل مایع سرم نگهداری می شوند که به دلیل عدم تغذیه و شوکی که به فولیکول ها وارد می شود، حداقل ۲۰ الی ۳۰ درصد از آن ها از بین می روند؛ اما در کاشت مو به روش Super FUE،  این عدد به کمتر از ۵ درصد رسیده است.

از دیگر اقداماتی که در این مرحله انجام می شود، آماده سازی واحدهای فولیکولی سالم است که توسط فردی متخصص انجام می شود. آماده سازی واحدهای فولیکولی، یکی از مراحل ضروری و  مهم کاشت مو است.

کاشت واحدهای فولیکولی

باتوجه به طراحی دقیق خط رویش مو و امکان برداشت فولیکول ها با بهترین کیفیت و بدون هیچگونه آسیبی، کاشت مو با فاصله نزدیک به هم و با تراکم بالا در خط رویش مو انجام می شود. با توجه به این شرایط، کاشت خط مو با استفاده از دستگاه Implant Super FUE  باعث تراکم حداکثری و طبیعی ترین حالت ممکن در خط رویش مو می شود.

کاشت واحدهای فولیکولی

با استفاده از دستگاه های هوشمند، شکاف های یکنواخت و یک جهت در عمق مناسبی از پوست، بدون دخالت خطای انسانی و دست ایجاد می شوند. با استفاده از این دستگاه ها احتمال ایجاد شکاف های موثر ۳ الی ۴ برابر بیشتر می شود و احتمال اسکار، نکروز و التهابات پوستی به مقدار قابل توجهی کمتر می شود. علاوه بر این با توجه به یک دست و یک جهت بودن شکاف ها، موها بعد از رشد حالت خواب و نمای کاملا طبیعی دارند. کاشت موها در شکاف های ایجاد شده توسط دستگاه IMP GE انجام می شود.

استفاده از تکنولوژی های مدرن در جدیدترین نسل دستگاه های Super FUE سبب افزایش ۱۰ برابری دقت کاشت مو شده است. با افزایش دقت کاشت مو، زاویه خواب طبیعی فولیکول ها در هنگام کاشت حفظ می شود و امکان تراکم حداکثری فراهم می شود. علاوه بر این از آسیب دیدگی موهای اطراف نیز پیشگیری می شود.

مزایای کاشت مو به روش Super FUE

ما در اینجا برخی از مزایای این روش کاشت مو را به صورت خلاصه بیان می کنیم:

  • بی حسی با استفاده از دستگاه های مخصوص و بدون سوزن که بدون درد است و آسیبی به ریشه های مو وارد نمی کند؛
  • با توجه به آنالیزهای پوست سر و طراحی های دقیق انجام شده، خط مو در این روش کاملا طبیعی به نظر می رسد؛
  • احتمال حداکثری برداشت گرافت هایی با ریشه های ضخیم و چند تایی؛
  • ایجاد تراکم ۴ تا ۵ برابری نسبت به روش های قدیمی تر؛
  • با توجه آنالیزهای اولیه و هوشمندی دستگاه در تشخیص و برداشت گرافت های بنیادی؛ نتیجه کاشت مو در یک دوره حداکثری ۶  الی  ۹ ماهه مشخص می شود که حداقل چند ماه زودتر از بقیه روش های کاشت مو است. در روش های سنتی و قدیمی تر،  حداکثر تراکم موها پس از یک دوره ۱۲ الی ۱۴ ماهه حاصل می شود؛
  • امکان برداشت مو از سایر مناطق بدن، بدون اینکه اثری از زخم و اسکار در آن ها باقی بماند؛
  • جای اسکار و زخم در منطقه برداشت کمترین مقدار ممکن است؛
  • روشی بدون برش، بخیه و خونریزی است. به عبارت دیگر یک روش غیرتهاجمی محسوب می شود؛
  • علاوه بر کاشت مو، در کاشت ابرو، ریش و سبیل نیز از این روش استفاده می شود؛
  • استفاده از کیت سلول های بنیادی خون فرد به منظور نگهداری بافت های برداشت شده در دستگاه Super FUE از دیگر مزایای این روش است.

تزریق PRP جهت تقویت موهای کاشته شده

البته تمامی مزایای کاشت مو با این روش، بستگی به استفاده از امکانات و تجهیزات مدرن و تبحر پزشک دارد. بنابراین لازم است که بیمار در انتخاب کلینیک کاشت مو حساس باشد. در کلینیک ساعی تمامی شرایط فراهم شده است که شما از داشتن موهایی زیبا لذت ببرید. تجهیزات پیشرفته، پزشکان متبحر و پرسنل دوره دیده از عوامل اساسی افزایش کیفیت کاشت مو در کلینیک ساعی هستند.

مراقبت های قبل از کاشت مو

عمل به توصیه های پزشک در رابطه با مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو بسیار مهم است. برخی از مراقبت های قبل از کاشت مو عبارتند از:

  • تمام داروها، مکمل های غذایی و دارویی و انواع ویتامین هایی که توسط بیمار استفاده می شوند، باید به پزشک اطلاع داده شود؛
  • داروهایی که سبب ایجاد مشکل در انعقاد خون می شوند از قبیل وارفارین و آسپیرین، حداقل ۱۰ روز قبل از عمل باید قطع شوند؛
  • در رابطه با حساسیت های دارویی از قبیل حساسیت به آنتی بیوتیک ها، پزشک باید مطلع باشد؛
  • در صورت ترس از اتاق عمل یا سایر ترس ها، بهتر است، پزشک در جریان باشد؛
  • شب قبل از کاشت مو، موها به طور کامل شسته و تمیز شوند و از مصرف ژل و نرم کننده خودداری شود.

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراجعه به پزشک بعد از کاشت مو باید طبق برنامه مشخص شده توسط پزشک انجام شود. در این جلسات پزشک معاینات لازم را به منظور بررسی کیفیت رشد موها، برطرف شدن عوارض و التهابات اولیه انجام می دهد؛

  • مصرف آنتی بیوتیک ها، داروهای مسکن و سایر داروهای تجویز شده توسط پزشک طبق دستورالعمل انجام شود؛
  • با توجه به کوتاه بودن دوران نقاهت این روش کاشت مو، از فردای روز عمل بیمار امکان انجام فعالیت های روزانه خود را دارد؛ اما لازم است که در این رابطه مطابق توصیه پزشک رفتار شود؛
  • انجام ورزش های سنگین بلافاصله بعد از کاشت مو، توصیه نمی شود؛
  • در رابطه با شستشوی موها باید دقیقا مطابق دستور العمل پزشک رفتار شود. شستشوی زود هنگام موها سبب آسیب دیدگی فولیکول های کاشته شده می شود.

کاشت مو با روش Super FUE چقدر زمان می برد؟

مدت زمان لازم برای کاشت مو، بستگی به روش انتخابی و وسعت طاسی سر دارد. پس از انجام معاینات اولیه، پزشک به فرد اعلام می کند که برای کاشت مو، چقدر زمان لازم است؛ اما به طور کلی در این روش کاشت مو، ۱ الی ۲ دو جلسه زمان برای کاشت مو لازم است.

در صورتی که وسعت طاسی موی سر در افراد زیاد باشد، کاشت مو در دو مرحله به فاصله ۸ الی ۱۲ ماه انجام می شود.

هزینه کاشت مو به روش Super FUE

به طور کلی کاشت مو در کشور ما ایران، نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر مناسب تر است. عامل اصلی کاهش قیمت کاشت مو در کشور، تقاضای زیاد برای کاشت مو و ایجاد فضای رقابتی بین کلینیک های مختلف است. عوامل زیادی بر هزینه نهایی کاشت مو تاثیرگذارند. مهمترین عوامل موثر بر هزینه کاشت مو عبارتند از:

  • روشی که برای کاشت استفاده می شود؛
  • وسعت طاسی سر که تعیین کننده فولیکول های لازم برای کاشت و مدت زمان انجام عمل کاشت مو است؛
  • تیم پزشکی؛ تبحر و مهارت پزشک در کاشت مو بسیار مهم است. برخی از روش های کاشت مو، به دلیل اینکه نیاز به تبحر زیاد و مهارت بالا دارند، در تمام کلینیک های زیبایی و کاشت مو انجام نمی شوند. علاوه بر این برخی از روش های کاشت مو کمی پیچیده تر هستند و تعداد اعضای تیم پزشکی برای انجام این عمل ها بیشتر هستند. این عوامل نیز سبب افزایش هزینه کاشت مو می شوند؛
  • تجهیزات و امکانات؛ در برخی کلینیک های کاشت مو، کاشت مو را با استفاده از دستگاه های جدیدتر و مجهزتر انجام می دهند و در نتیجه کیفیت بالاتری حاصل می شود. این عامل نیز سبب افزایش هزینه کاشت مو می شود.

هزینه کاشت مو به روش Super FUE نیز به عوامل عنوان شده بستگی دارد.

 رضایت مراجعه کنندگان به کلینیک ساعی همواره مایه افتخار پزشکان و پرسنل این مرکز بوده است. در صورتی که تصمیم کاشت مو با استفاده از روش Super FUE را دارید، از طریق شماره های زیر با کلینیک ساعی تماس و وقت مشاوره بگیرید. در جلسات مشاوره، پزشک با انجام معاینات اولیه و تخمین تعداد  فولیکول های لازم برای کاشت، هزینه نهایی کاشت مو را مشخص می کند.

البته بدیهی است که هزینه کاشت مو در هر سال تغییراتی خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک ساعی تماس بگیرید.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.8 / 5. تعداد رای ها 14

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا