خدمات درمانی و زیبایی

ویزر لیپوساکشن چیست ؟ (Vaser Liposuction)

4.5
(42)

توانایی ایجاد تغییر و پیکرتراشی در زوایای صورت از جمله مواردی هستند که با استفاده از مکانیزم و عمل‌های زیبایی متعددی قابل دست‌یابی هستند و ویزر لیپوساکشن از جمله بهینه‌ترین عمل‌های مورد استفاده در این زمینه به حساب می‌آید.

از جمله دیگر عمل‌ها می‌توانیم به تزریق ژل و چربی و انواع فیلرها و هم‌چنین لیفت صورت با نخ اشاره داشته باشیم. در این عنوان سعی داریم تا شما عزیزان را با یکی دیگر از شیوه‌های زاویه‌سازی آشنا کنیم که فرایند زاویه‌سازی در آن بر پایه زدودن چربی‌های اضافه صورت متمرکز شده است. با ما همراه باشید تا به بررسی مکانیزم و مراحل، مزایا، عوارض جانبی، تعداد جلسات و هزینه‌های مربوط بهویزر لیپوساکشنبپردازیم.

ویزر لیپوساکشن چیست ؟

عمل ویزر لیپوساکشن (Vaser Liposuction) به طور کلی فرایندی را شامل می‌شود که در آن با پیکرتراشی در نواحی مختلف بدن که چربی زائد بدن در آن نواحی رسوب کرده به زدودن این چربی‌ها پرداخته می‌شود و برای انجام این عمل از فرایند ساکشن (Suction) کمک گرفته می‌شود. کلمه Vaser در عبارت ویزر لیپوساکشن مخفف عبارت Vibrattion Amplification of Sound Energy at Resonance است که می‌توانیم آن را با عنوان تقویت بسامد لرزشی انرژی صوتی در رزونانس معنی کنیم.

این فرایند نوعی تکنولوژی فراصوت (از نوع اُلتراسونیک) محسوب می‌شود که با ارسال امواج فرکانس ماوراصوت باعث در هم شکستن سلول‌های چربی رسوب‌کرده در نواحی مختلف بدن می‌شود. ویزر لیپوساکشن به طور انحصاری روی زدودن چربی‌های رسوب کرده در صورت و بدن متمرکز است و باعث پدیدار شدن ظاهری مطلوب‌تر و تراشیده در صورت می‌شود.

ویزر لیپوساکشن عاری از هرگونه درد بوده و کم‌ترین نیاز به استراحت را در مشتری به وجود می آورد. عمل لیپوساکشن (liposuction) در مقایسه با این عمل، تهاجمی‌تر و گرانتر است و از درد و ناراحتی بیشتری برخوردار است.

مکانیزم چربی‌زدایی با ویزر لیپوساکشن

فرایند چربی‌زدایی در ویزر لیپوساکشن با استفاده از دستگاه ویزر (Vaser) صورت می‌گیرد که فرایندی بسیار امن‌تر از استفاده از دستگاه لیپوساکشن است. دلیل استفاده از دستگاه ویزر، برخورداری از حساسیت بسیار بالا در انجام عمل ویزر لیپوساکشن است. در نتیجه استفاده از دستگاه ویزر، کبودی و تورم بسیار کمتری در عمل لیپوساکشن به جا می‌ماند.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

مکانیزم ویزر لیپوساکشن صورت به گونه‌ای طراحی شده که پس از استفاده از تکنولوژی امواج فراصوت که باعث در هم شکستگی سلول‌های چربی در عمیق‌‌ترین نواحی صورت می‌شود، وکیوم چربی به گونه‌ای در آن اجرا می‌شود که تخلیه چربی بدون هیچ‌گونه اثری از سلولیت (cellulite) صورت می‌گیرد و از فرایندی بدون درد به معنای واقعی کلمه برخوردار است.

با این نوع فرایند وکیوم بی‌هیچ آسیبی به اعصاب و رگ‌های موجود در ناحیه وکیوم شده، چربی‌های در هم شکسته وکیوم می‌شوند. با استفاده از ویزر لیپوساکشن صورت، با فرم غبغب بزرگ و افتادگی در ناحیه زیرِ چانه خداحافظی می‌کنید و از زاویه فک هفتی (به شکل حرف V) لذت خواهید برد.

تفاوت اصلی استفاده از امواج اُلتراسونیک در ویزر لیپوساکشن با استفاده از امواج فراصوت (اُلتراسوند) در عمل‌هایی هم‌چون هایفوتراپی تنها در این است که در ویزر، تخلیه (ساکشن) چربی به صورت آنی و از طریق روزنه ایجاد شده صورت می‌گیرد، اما تخلیه چربی در استفاده از فرایند‌های فراصوت (اُلتراسوند) به صورت موضعی صورت می‌پذیرد.

مراحل چربی‌زادیی با ویزر لیپوساکشن

در ویزر لیپوساکشن ابتدا بخشی از پوست صورت در ناحیه‌ای که قرار است تحت‌الشعاع عمل قرار بگیرد برداشته می‌شود که به طور معمول این ناحیه بین چانه و گردن واقع شده و گاهی اوقات قسمتی از غبغب را هم شامل می‌شود. سپس محلولی حاوی نمک در لایه‌های چربی موجود در بخش حامل چربی ناحیه‌ی عمل تزریق می‌شود که موجب باز شدن و گسترش طولی این ناحیه برای انجام راحت‌ترِ فرایند ویزر لیپوساکشن می‌شود.

استفاده از تکنولوژی فراصوت موجود در عمل ویزر لیپوساکشن منجر به ایجاد در هم شکستگی در سلول‌های چربی موجود در این نواحی می‌شود؛ در حالی‌که بافت و سلول‌های عصبی موجود در این نواحی کمترین آسیب ممکن را می‌بینند.

در استفاده از ویزر لیپوساکشن بدون از دست دادن مقدار جدی از مساحت پوست صورت، سریع‌ترین نتایج ممکن پدید می‌آیند، چرا که استفاده از عمل ویزر لیپوساکشن به هیچ وجه به لایه‌ی کلاژنی موجود در سطحِ زیرین پوست آسیبی وارد نمی‌کند. بازیابی سلولی بسیار زیاد در این فرایند، کبودی، تورم و عوارض جانبی در نواحی تحت عمل را به حداقل‌ترین میزان ممکن می‌رساند و پس از پانسمان ناحیه عمل شده، مشتری به راحتی قادر به ادامه روتین روزانه‌اش خواهد بود.

پس از ویزر لیپوساکشن محلی که پوست صورت در آن ناحیه برداشته شده بخیه می‌شود و تا یک هفته بعد از انجام عمل، بخیه‌ها در جای خودشان باقی می‌مانند و پس از یک هفته برداشته می‌شوند. پس از دو الی سه روز ادامه روتین عادی زندگی امکان‌پذیر است و یک ماه پس از انجام عمل هم باید به پزشک مراجعه شود تا کلینیک از سلامت مشتری اطمینان حاصل کند.

مراحل ویزر لیپوساکشن (پیکرتراشی یا ایجاد سیکس پک)

در ویزر لیپوساکشن بدن هم درست مثل ویزر لیپوساکشن صورت ابتدا روزنه‌هایی در اطراف نواحی موردنظری که قرار است تخلیه چربی‌های رسوب کرده و زائد از آن صورت گیرد ایجاد می‌شود.

سپس در صورت نیاز محلول حاوی نمک در صورت لزوم در لایه‌های چربی موجود در همان ناحیه ویزر لیپوساکشن تزریق می‌شود که منجر به گسترش طولی بافت چربی و نفوذ بیشتر موج  اُلتراسونیک به این بافت‌ها می‌شود و خروج راحت‌تر این چربی‌ها از روزنه‌های ایجاد شده را میسر می‌کند. درست مثل ویزر لیپوساکشن صورت با وجود بازیابی سلولی بسیار بالا در این فرایند، عوارض جانبی، کبودی و تورم کلیه نواحی ساکشن شده به حداقل میزان ممکن می‌رسد.

لیپوساکشن

مزایای ویزر لیپوساکشن

  • عاری از درد و برخورداری حداقل‌ترین زمان استراحت و دوره نقاهت
  • قابلیت انتخاب بافت در پروسه عمل و انجام فرایند بدون آسیب به بافت‌های عصبی
  • کمترین احتمال خون‌ریزی، کبودی و درد در ناحیه عمل
  • بروز نتایج چشمگیر در رفع و زدودن چربی‌های زائد صورت و تراشیدن فرم صورت
  • برخورداری از فرایندی تاثیرگذار و امن

مزایای استفاده از دستگاه ویزر لیپوساکشن 2.2

  • برخورداری از به‌روزترین تکنولوژی روز
  • عدم بروز حساسیت و عوارض جانبی
  • پتانسیل بسیار بالا در رفع احتمال بروز سلولیت (cellulite)
  • سیستم کنترل قدرتمند
  • کاهش مساحت پوست از بریده شده در عمل و دست‌یافتن به نتایج بهتر

ویزر لیپوساکشن صورت دقیقا برای چه افرادی مناسب است

  • افرادی با محدوده سنی بین 30 تا 40 سال که برخوردار از پوستی انعطاف پذیر و حالت‌پذیر هستند.
  • مناسب برای افرادی که چربی انباشته شده در نواحی زیر چانه و خطوط چانه هستند و از مشکل غبغبِ شل و حجیم برخوردارند.
  • مناسب برای افرادی که فارغ از سن و سال از پوستی انعطاف‌پذیر و حالت‌پذیر برخوردارند. (بدون وجود فرورفتگی)
  • در صورت وجود فرورفتگی در صورت، تنها استفاده از ویزر‌ لیپو کافی نیست و پیشنهاد می‌شود که با همراهی یکی از روش‌های لیفت صورت انجام شود.

عوارض جانبی ویزر لیپوساکشن

با توجه به مشخص بودن مراحل و روند انجام ویزر لیپوساکشن عوارض جانبی خاصی در این شیوه وجود ندارد و تنها می‌توان به برداشتن قسمت خاصی از پوست و در کل ایجاد روزنه برای تزریق محلول حاوی نمک و تخلیه چربی شکسته شده با امواج اُلتراسونیک اشاره داشت.

علاوه بر آن به علت وجود بازیابی سلولی بسیار بالا در این فرایند ویزر لیپوساکشن پس از انجام این عمل و برخورداری از حداقل میزان تورم و کبودی و عاری بودن از عوارض جانبی، پس از انجام پانسمان؛ مشتری قادر به ادامه روتین عادی زندگی خود خواهد بود.

اقدامات قبل ویزر لیپوساکشن

  • عدم استعمال دخانیات: علت اصلی ایجاد اختلال در چرخه بازیابی سلولی
  • مصرف مولتی ویتامین: از دو هفته پیش از انجام عمل، مصرف روزی دو عدد مولتی‌ویتامین آغاز شود تا از سلامت کامل بدن حین انجام عمل ویزر لیپوساکشن اطمینان حاصل شود.
  • مصرف ویتامین C: روزانه دو وعده ویتامین C به مقدار 500 میلی‌گرم به منظور ارتقای سطح سلامت بدن مصرف شود.
  • محدودسازی مصرف ویتامین E: ویتامین E منجر به افزایش ریسک خونریزی می‌گردد، بنابراین باید مصرف ویتامین E را به کمتر از 400 میلی‌گرم در طول روز رساند.
  • عدم مصرف داروهای ضد انعقاد خون از جمله آسپیرین و ایبوپروفن. داروهای شامل این‌گونه ترکیبات ضد انعقاد خون هم از جمله مواردی محسوب می‌شوند که خطر خونریزی را حین و بعد از انجام عمل افزایش می‌دهند. در صورت نیاز به مصرف دارو از داروهایی استفاده شود که حاوی استامینوفن هستند.

تعداد جلسات و هزینه ویزر لیپوساکشن

به طور معمول عمل ویزر لیپوساکشن یک بار در یک جلسه به انجام می‌رسد و هر آنچه مشتری در زمینه زدودن چربی‌های زائد صورت و تراشیدن صورتی خوش فرم نیاز دارد را در یک جلسه به دست خواهد آورد. هزینه‌ی ویزر لیپوساکشن در کلینیک ساعی به همراه دیگر اطلاعات پیرامون این عمل در صورت تماس با واحد پذیرش و پشتیبانی کلینیک ساعی امکان‌پذیر خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.5 / 5. تعداد رای ها 42

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا